خطیب نماز جمعه شهرستان هفتکل؛ عزاداری خالصانه و سنتی برای سیدالشهدا به‌ دور از تعصبات باعث روشنی دل و بیداری جامعه می‌شود

قادر سبحانی|خورنا-حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی خلیلی امام جمعه محترم شهرستان هفتکل در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته نمازگزاران را به تقوای الهی، حضور در مجالس روضه حضرت سیدالشهدا، امربه معروف و نهی از منکر، رعایت مسائل اخلاقی، عزاداری خالصانه سنتی دعوت کرد.

وی صداقت در گفتار، ادای امانت و وفای به عهد را از شاخصه های جامعه باتقوا برشمرد و افزود: اهمیت امربه معروف و نهی از منکر علاوه بر سلامت جسمی و روحی در بعد فردی، اخلاق و امنیت اجتماعی، سلامت روح جامعه نیز حائز اهمیت است.

حجت الاسلام خلیلی با توصیه به امر بصیرت: بصیرت هم به معنای چشم وهم به معنای دیدن است ماه محرم وصفر ، ماه بیداری اندیشه‌ها نزدیک است، عزاداری خالصانه و سنتی برای سیدالشهدا به‌ دوراز تعصبات باعث روشنی دل و بیداری جامعه می‌شود.

امام‌ جمعه هفتکل بیان داشت: یکی از مسائلی که به اقتصاد مقاومتی لطمه می‌زند و دولت را در راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی ناکام بگذارد بحث اعتماد به امریکا است، چرا که این خصیصه بد آمریکا نمی‌گذارد کشورهای اسلامی به رشد و بالندگی اقتصادی برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هفتکل با بیان اینکه سخنرانی اخیر امام خامنه ای ، آمریکا غیر قابل اعتماد است و مانع رسیدن کشور به رشد و بالندگی اقتصادی است، افزود: اقتصاد مقاومتی دست رد زدن به دسیسه‌های اقتصادی دشمن را به دنبال دارد که همه مردم و مسئولین دولتی باید به این نکته مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه نمازجمعه، قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق در جنگ ایمانی و سیاسی است ، بیان داشت: همه ما باید بصیرت داشته باشیم بصیرت واقعی مانع منحرف شدن انسان از مسیر حق می شود.

درپایان امام جمعه هفتکل وفات حضرت روقیه؛ شهادت امام مجتبی ع را به همه مومنین تسلیت عرض نمود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *