پرداخت یک میلیارد و ۴۱۳ میلیون وام به مددجویان کمیته امداد هندیجان

خورنا وهاب شیرعلی : بهمن قنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در هندیجان اظهار کرد: از بدو تاسیس این نهاد توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) تاکنون، هدف اصلی کمک به آسایش و رفاه اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه بوده و این را جزو وظایف دینی و انسانی خود می‌دانیم.
وی افزود: در این نهاد امدادی یک‌هزار و ۴۸۳ خانوار را زیرپوشش داریم که به این مددجویان چندین نوع خدمات اعم از درمانی، تحصیلی و اشتغالزایی ارائه می‌دهیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی هندیجان تصریح کرد: امسال در ۹ ماهه نخست، مبلغ ۴۹۹ میلیارد و ۷۸۰ ریال جهت بیمه تامین اجتماعی ۲۳۱ نفر پرداخت شده است.
قنواتی بیان کرد: یکی از خدمات داده شده به افراد زیرپوشش تامین نیز جهیزیه دختران است که در ۹ ماهه نخست سال جاری مبلغی بالغ بر ۴۷۰ هزار ریال به ۳۵ نوعروس پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی هندیجان در ادامه افزود: از دیگر حمایت‌های این اداره، کمک به قشر دانشجوی زیرپوشش است که از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از ۳۷ نفر کمک هزینه دانشجویی و به مبلغ ۱۳میلیارد و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به‌ صورت بلاعوض پرداخت شده تا این عزیزان بتوانند با کمترین دغدغه‌ای به تحصیل ادامه دهند.
وی همچنین به پرداخت هزینه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به مبلغ ۲۱ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: این افراد پس از طی مهارت‌های فنی مختلف وارد بازار کار شده و کم کم خودشان امرارمعاش می‌کنند که این امر خود نوعی اشتغالزایی است.
قنواتی تصریح کرد: به غیر از کمک‌های بلاعوض ذکر شده، امسال یک میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال وام قرض الحسنه به مددجویان پرداخت کرده‌ایم تا به‌وسیله این وام بدون بهره بتوانند قسمتی از مشکلات خودشان را حل کنند همچنین کمک مالی به تعداد زیادی از مددجویان در شهر و روستا جهت تعمیر و بازسازی و هزینه انشعاب آب و برق و گاز نیز داشته‌ایم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی هندیجان با اشاره به بحث اشتغالزایی تاکید کرد: این نهاد انقلابی به ۹۰ نفر از مددجویان تحت پوشش خود امسال مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال که شامل توان افزایی هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و وام اشتغال هر نفر ۱۵۰ میلیون ریال بوده، پرداخت شد تا بتوانند با این وام به‌صورت خودکفا زندگی کنند.
وی در ادامه از خیرین و مردم نوع‌دوست درخواست کرد تا این نهاد حمایتی را جهت ارائه دادن هر چه بهتر خدمات به اقشار نیازمند جامعه و مددجویان و ایتام زیرپوشش یاری کنند.
قنواتی در پایان بیان کرد: با داشتن دین اسلام و دستورات بسیار زیاد این دین و پیامبر اسلام و ائمه(ع) در خصوص کمک به نیازمندان، نباید شاهد وجود یک فرد محروم در جامعه باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *