کارگردان تئاتر خوزستان:

تعطیلی باغ معین ضربه بزرگی به هنر خوزستان است

کارگردان تئاتر خوزستان گفت: ما در اهواز به شدت با کمبود مکان استاندارد برای تمرین و اجرای نمایش مواجه هستیم و باغ معین تنها جایی است که بدون هیچگونه چشمداشت مالی و بدون دریافت پول اجازه تمرین را به ما داده است.

سید منصور ناصری شامگاه چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در گفتگو با خورنا با اشاره به اجرای حکم تخلیه مجموعه تفریحی، اقامتی و فرهنگی باغ معین توسط دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سال هاست که گروه های نمایشی به دلیل کمبود جا و مکان استاندارد و مناسب برای تمرین بی خانمان هستند و مجبورند در مکان های دیگری تمرین کنند.

وی افزود: تالار آفتاب اهواز هم که تنها مکان برای تمرین گروه های نمایشی است با کمبود فضا مواجه است و پاسخگوی هنرمندان و هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر نمایش نیست.

این کارگردان، بازیگر و نمایشنامه نویس خوزستانی تصریح کرد: در این شرایط مجموعه فرهنگی هنری تفریحی اقامتی باغ معین از بیش از یک سال پیش بدون دریافت حتی یک ریال پول و چشمداشت‌های مالی، امکان و فرصت تمرین را به صورت رایگان به ما داد و این کاری بود که هیچ کس در این دوره و زمانه انجام نمی دهد مگر آن که آدم آزاده، هنرشناس و دغدغه مند هنر و فرهنگ باشد.

ناصری با انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز و تعطیلی احتمالی آن، تصریح کرد: شنیدن این خبر در حال حاضر باعث ناراحتی و دلسردی ما شده و چند روزی است که دل و دماغ تمرین کردن نداریم و حالمان از شنیدن این خبر خوب نیست.

وی یادآور شد: واقعأ در بیش از یک سال گذشته که من در باغ معین تمرین کردم اینجا تنها جایی بود که توانستم در سایه حمایت‌های سعید حسین پور مدیریت مجموعه باغ معین بدون هیچ گونه دغدغه ای تمرین کنم یعنی بدون اینکه مبلغی از من بابت چیزی گرفته شود حمایت هم شدم و توانستم در این مدت تعداد زیادی از بچه های اهواز و شهرهای اطراف را در این مکان آموزش دهم.

کارگردان تئاتر خوزستان ادامه داد: همچنین با حمایت‌های راهبردی آقای حسین پور که خود از هنرمندان ارزنده و پیشکسوت موسیقی استان است ما توانستیم در این مدت هنرجویان زیادی را نیز در حوزه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری تئاتر تربیت کنیم.

ناصری گفت: هنر نمایش در اهواز مظلوم و غریب است و هنرمندان اهوازی با حداقل‌ها و کمترین حمایت ها کار می کنند و اگر قرار باشد همین جای تمرین را هم از ما بگیرند دیگر نمی دانیم چه کنیم.

وی بیان کرد: در شهر اهواز تعداد زیادی سالن وجود دارد که هیچ کدام از این سالن ها به ما نرسید و باغ معین تنها جایی است که پناه آورده‌ایم و آقای حسین پور هم به عنوان هنرمندی که دغدغه های ما را می فهمد با حمایتی که در این مدت از ما کرده توانستیم طرح های خود را اجرایی کنیم.

نیانگذار رویداد چهارشنبه ها با تئاتر در خوزستان گفت: قبلا در این مکان یک جشنواره کوتاه تئاتر ، با حدود ۱۶ اثر تولید و اجرا کردیم و مخاطب هم داشتیم و این ها همه به لطف آقای حسین پور است.

ناصری با انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز توسط دانشگاه چمران اهواز و تعطیلی احتمالی آن افزود: بنده هیچ گونه شناختی نسبت به آقای آخوند علی نداشته و ندارم و فقط این را می دانم که ایشان رئیس دانشگاه چمران اهواز است و ای کاش در این زمینه با تحقیق بیشتری عمل کند و حتی حضوری هم بیاید و با بقیه دوستان هم حرف بزند و نظر آنها را هم جویا شود.

وی در پایان بیان کرد: باغ معین تنها جایی بود که می توانستیم بیاییم و اگر بسته شود ما دیگر واقعا برای مکان آموزشی مشکل داریم و توان مالی هم نداریم که بتوانیم جایی را برای بچه ها در نظر بگیریم. بنابراین از ریاست دانشگاه چمران اهواز خواهش می کنیم که با سعه صدر بیشتر و بهتری به این موضوع نگاه کنند تا ان شاالله جامعه هنری در این کش و قوس ها ، کم تر ضربه بخورد .