آلودگی صوتی با وجود کارگاههای مزاحم در دزفول تشدید شده است

خورنا ‘ فرهاد قلی نژاد ‘ روز شنبه در نشست کارگروه تغییر کاربری به منظور ساماندهی صنایع مزاحم و آلاینده در محل اداره حفاظت محیط زیست دزفول افزود: واحدهای آلاینده و مزاحم شهری نظیر کارگاه های مکانیکی ، تراشکاری و رنگ آمیزی موجب ایجاد آلودگی صوتی و مشکلات ترافیکی در شهر دزفول شده و نارضایتی ساکنان مناطق مسکونی را موجب شده اند.

وی بیان داشت:تعیین کاربری در طرح های جامع شهری حاصل مطالعات و مکان یابی بر اساس ضوابط و استاندارد بوده و هرگونه تغییر کاربری بدون ضوابط و عدم توجه به طرح جامع موجب بروز معضلات و مشکلات زیست محیطی خواهد شد.

قلی نژاد ،احداث مجتمع صنفی در خارج از شهر دزفول به منظور خروج واحدهای صنفی آلاینده با هدف کاهش آلودگی صوتی را ضروری دانست و افزود:با اختصاص زمین مناسب از سوی شهرداری می توان مشکل واحدهای صنفی آلاینده را حل کرده و این واحدها را از مناطق مسکونی شهر دزفول جابجا کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول افزود:مجتمع ویژه اصناف مزاحم نیز باید مطابق با شاخص های زیست محیطی در خارج از محدوده شهری دزفول احداث شود تا آثار مخرب زیست محیطی در پی نداشته باشد.

در این نشست مقرر گردید ، قبل از احداث مجتمع اصناف مزاحم و آلاینده در خارج از محدوده شهری دزفول،به منظور رعایت شاخص های زیست محیطی ، از اداره حفاظت محیط زیست استعلام شود.

از ۴۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستان دزفول ، بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در شهر دزفول سکونت دارند.

کارگاه ها و واحدهای صنفی مستقر در مناطق مسکونی و نیز تردد کامیون و تریلر از جمله عوامل اصلی آلودگی صوتی و زیست محیطی در شهر دزفول می باشند.

نبود پایانه ویژه کامیون های باری و تریلر در دزفول موجب شده تا رانندگان ، اینگونه وسایل نقلیه سنگین را در حاشیه خیابان و مجاور منازل مسکونی پارک کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *