هواشناسی:هوای گرم ومرطوب تا اواخر هفته جاری در خوزستان تداوم می یابد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سازمان هواشناسی استان ، این شرایط جوی ، احتمال افزایش رطوبت را در برخی مناطق استان بخصوص مناطق جنوبی تا ۹۵درصد افزایش خواهد داد.

میزان رطوبت اهواز مرکز استان در روز شنبه ۸۷ ، شادگان ۹۰ وآبادان ۹۱درصد رسیده است که این وضعیت ، زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که بسیاری از شهروندان تنها برای انجام کارهای بسیار ضروری از منازل خارج می شوند.

هوای گرم و مرطوب که از هفته گذشته در اکثر شهرهای خوزستان حاکم شده همچنان با شدت و ضعف ادامه دارد به گونه ای که در ساعات اولیه صبح میزان رطوبت هوا به حداکثر و در ساعات بعدازظهر به علت تابش خورشید به حداقل می رسد.

با وجود آنکه افزایش رطوبت(شرجی) برای مردم آزاردهنده است ولی برای رشد و نمو باغات و فضای سبز شهرها و رسیده شدن محصول خرما و افزایش کیفیت آن بسیار مفید و تعیین کننده است.

در همین حال در پی تداوم هوای گرم و مرطوب ، میزان مصرف آب و برق در بیشتر شهرهای استان خوزستان بخصوص اهواز افزایش یافته است.

دو شرکت توزیع برق نیروی خوزستان و اهواز از شهروندان خواسته است صرفه جویی در مصرف برق و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک را در برنامه خود قرار داده تا در روزهای آخرین فصل طاقت فرسای تابستان با مشکل قطعی برق رو به رو نشوند.

با وجود گرما و شرجی بالا هنوز گزارشی از قطعی برق برنامه ای در شهرهای استان خوزستان گزارش نشده است.

گرما در خوزستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان ماه ادامه می یابد ولی از اواخر اردیبهشت ماه از شدت گرما و شرجی در استان خوزستان کاسته می شود.

امسال شدت گرما و خشکی هوا در استان خوزستان که گاه تا ۵۲درجه بالای صفر رسیده خساراتی به باغات مرکبات شمال خوزستان وارده کرده ضمن آنکه از کیفیت محصول نیز کاسته شده و نگرانی باغداران منطقه را به دنبال داشته است.

بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شمال خوزستان به باغات مرکبات اختصاص دارد.

۶۴۶/۵۵۱

انتهای پیام /*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *