آغاز تعمیرات اساسی در واحد پلی‌اتیلن سبک شرکت بسپاران بندرامام

خورنا: مدیرعامل شرکت پتروشیمی بسپاران بندر امام از آغاز تعمیرات اساسی واحد پلی‌اتیلن سبک این شرکت با هدف افزایش تولید در این واحد خبر داد.

حسن نشان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: پس از گذشت حدود ۶ سال از آخرین عملیات تعمیراتی صورت گرفته، تعمیرات اساسی در واحد پلی‌اتیلن سبک (LDPE) با هدف رفع موانع تولید حاصل از فرسودگی ماشین آلات و افزایش محصول آغاز شد.

وی با تأکید بر روند افزایش تولید این محصول در سال جاری پس از پایان این تعمیرات افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای افزایش تولید، پس از پایان تعمیرات اساسی، انتظار می‌رود تولید محصول پلی‌اتیلن سبک از این واحد افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بسپاران بندر امام همچنین به دیگر اهداف این تعمیرات اشاره کرد و گفت: از اهداف اصلی این تعمیرات می‌توان به تعمیر اکسترودر، کمپرسور ثانویه و کمپرسور کمباین و همچنین تعویض، تمیز کاری و نصب تیوپ مبدل‌ها برای نخستین بار و تعمیر اساسی دو سل (CEEL) از پنج سل کولینگ تاور واحد پلی‌اتیلن سبک اشاره کرد.

نشان‌زاده با اشاره به استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل در پیشبرد این تعمیرات در مدت زمان تعیین شده، اضافه کرد: با توجه به سرعت عمل و توانمندی کارشناسان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات سعی کردیم در این تعمیرات تا حد امکان از توانایی‌های کارشناسان و متخصصان کشور و قطعات ساخت داخل استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بسپاران بندر امام خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تعمیرات حدود یک ماه به طول خواهد انجامید که امیدوارم با تلاش و کوشش همکاران بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت بسپاران یکی از پنج شرکت‌ تابعه پتروشیمی بندر امام است که به عنوان نخستین تأمین کننده محصولات پلیمری به شمار می‌آید و دارای واحدهای پلی‌اتیلن سبک ( LDPE)، پلی‌اتیلن سنگین(HDPE) ، پلی پروپیل (PP) ، پی وی سی (PVC) و لاستیک مصنوعی ( SR/BD) است که تولیدات این واحدها در تهیه ظروف پلاستیکی مخصوص نگهداری مایعات، لوله‌های مخصوص گاز‌رسانی، ظروف مخصوص نگهداری مواد شیمیایی و غذایی، گونی‌های پلاستیکی، لوازم منزل و دکوراسیون، تایرهای سواری، کامیون، صنایع کفش‌سازی، اسباب‌بازی و عایق الکتریکی کاربرد دارد.

شرکت بسپاران پتروشیمی بندرامام سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش تولید محصول پروپیلن نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن توانست رکورد تولید این محصول را ارتقا دهد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *