استخدام ۵۰ نفر نیرو در جمعیت هلال احمر خوزستان

خورنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: به علت کمبود نیرو در این سازمان، درخواست استخدام ۵۰ نفر نیروی جدید به سازمان مرکزی هلال احمر ارسال شده است تا بر رفع این مشکل بتوانیم خدمات بهتری در اختیار مردم قرار دهیم.

علی خدادادی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با توجه به منشوری که دارد به دنبال سلامت جامعه، ارائه خدمات و ایجاد همدلی است و بدون تبعیض و نگاه قوم گرایانه و مذهبی به هموطنان کمک می کند. با توجه به این هدف در سال آینده برنامه های اصلی دیگری از جمله ارتقای جمعیت هلال احمر را دنبال خواهیم کرد و خدمات فرعی را نیز در این زمینه از جمله طرح ملی امداد و نجات نوروزی، آموزش به داوطلبان امداد و نجات و برنامه هایی با عنوان فرشتگان رحمت را خواهیم داشت.

وی افزود: خدماتی را در این ایام به مناسبت تعطیلات عید نوروز خواهیم داشت که از ۲۶ اسفند ۹۲ شروع شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۳ در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: رسالت جمعیت هلال احمر کمک به همنوع است و باید یک فضای توانمندی و آمادگی را در این خصوص در جامعه مهیا کنیم. در این خصوص نیز برنامه ایی را در دست تدوین داریم که بر اساس آن اولویت بندی های جمعیت هلال احمر را برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: سرفصل و عمده مسئله ایی که مختص جمعیت هلال احمر است و در منشور آن نیز بر آن تاکید شده است؛ تأمین ارزش های دینی است به این دلیل که اساس فعالیت های هلال احمر معنویت و خدمت به نیازمندان است. در همین راستا در برنامه ایی که تدوین خواهیم کرد منزلت اجتماعی را مدنظر قرار خواهیم داد و علاوه بر تنوع قومی و قبیله ایی خارج از تبعیض و با یک همگرایی به ارائه خدمات مشغول خواهیم شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اولویت سنجی که ما در هلال احمر داریم با موانع بسیار متعددی مانند عوامل ضد توسعه، فقر اعتباری و لجستیک و کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم به گونه ایی که هم اکنون ۴۰ درصد از بدنه جمعیت هلال احمر استان خوزستان اشغال شده و ۶۰ درصد آن بلاتصدی است به همین دلیل استان خوزستان نسبت به استان های دیگر از نظر اعتباری و لجستیک به مراتب دارای عقب ماندگی بیشتری است.

وی در خصوص عدم جذب نیروی انسانی در جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: با وجود عدم تخصیص اعتبار کافی برای نیرو انسانی، فقط ۴۰ درصد اهداف سازمانی پوشش داده می شوند و ما حتی در استقرار پایگاه های امداد و نجات که طبق قانون ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر یک پایگاه است با مشکل مواجه شده ایم به گونه ای که در استان خوزستان در هر ۱۰۰ کیلومتر شاهد یک پایگاه سیار هلال احمر هستیم و در مواردی از جمله غریق نجات و حوادث کوهستانی نیروهای دوره دیده و متخصص نداریم و نمی توانیم حوادثی را که در این دو منطقه و مکان اتفاق می افتند را پوشش دهیم.

خدادادی بیان کرد: فرسودگی وسایل وسایل گذشته و نبود امکانات کافی برای امداد و نجات یکی دیگر از مشکلات جمعیت هلال احمر استان خوزستان است و امیدواریم در سال جدید با برنامه هایی که مدنظر داریم این مشکلات را رفع کرده و پروژه های ناتمام خود در زمینه های مختلف بتوانیم به پایان برسانیم. چون از بودجه های دولتی به مقدار کمی برخوردار هستیم با ایجاد این پروژه ها درآمدزایی می کنیم و این درآمدها را بین محرومان و توده های مردم هزینه می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: برای طرح امداد و نجات نوروزی که یک طرح ملی است؛ برنامه هایی را مدنظر داشتیم و اکنون آنها را در دست اجرا داریم که از جمله آنها می توان به آموزش امداد گران، امداد و نجات جاده ها، تثبیت پزشکی و انتقال بیمار نام برد و در این راستا ۵۰۰ امداد گر را به صورت ویژه آموزش داده و آنها را در سطح استان مستقر کرده ایم.

وی افزود: از اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر می توان از بررسی تجهیزات و رفع معایب آنها و ایجاد پایگاه های موقت و سیار یاد کرد و با توجه به مسافرت ها و استقبال هایی که همه ساله مردم را به منطقه خوزستان سرازیر می کند به پایگاه های موقت و سیار بیشتری نیاز داریم. در استان ۱۸ پایگاه ثابت ۱۹ پست موقت و سه پست سیار را در مناطق مختلف و حاثه خیز و پر ازدحام مانند یادمان شهدا، شلمچه و دهلاویه مستقر کرده ایم.

خدادادی تصریح کرد: فراهم کردن امنیت روانی و استفاده از ظرفیت های استان یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر استان خوزستان است که در این راستا یا ایجاد ۴۰ ایستگاه سلامت و ایجاد یک سامانه بلوتوثی در ورودی های شهرهای استان ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: استفاده از توان و تخصص پزشکان داوطلب در مانورها و دوره هایی که جمعیت هلال احمر آنها را برگزار خواهد کرد یکی دیگر از برنامه های هلال احمر است که مشارکت دانشگاه علوم پزشکی انجام می پذیرد.

وی در خصوص طرح فرشتگان رحمت گفت: کمک به زنان بی سرپرست در قالب ۴۰۰ خانواده با جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر از ابتدا اسفند تحت پوشش جمعیت هلال احمر قرار دادیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: در سال ۹۲ به ۲۱ هزار نفر را تحت آموزش امداد ونجات قرار دادیم و در مدارس و مکان های آموزشی برنامه هایی را اجرا کردیم.

خدادادی تصریح کرد: ما نامه ایی نوشته و درخواست استخدام ۵۰ نفر نیرو را در سال آینده به دلیل کمبود شدید نیرو داشتیم و این درخواست را از مجاری عمومی و قانونی پیگیری می کنیم.

وی عنوان کرد: توریست درمانی یکی دیگر از مسائلی است که ما می توانیم از آن نهایت استفاده را ببریم و به جای اینکه نقش یک مسیر عبوری و گذرا را برای توریست هایی که می خواهند برای درمان مراجعه کنند را به شهر های دیگر تغییر دهیم و باعث این شویم که این توریست ها در استان خوزستان برای درمان اقدام کنند و با این که این کار نیز در استان در حال اجرا است اما متأسفانه رسمی نیست و ما خواستار یک بخش مدیریتی هستیم که جمعیت هلال احمر، دانشگاه جندی شاپور و بخش خصوصی را مدیریت کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر دو بیمارستان در کشور عراق احداث کرده و مشغول خدمات دهی به مردم مسلمان آن مناطق است. ما این برنامه را داریم که این حرکت را در  کشورهای مسلمان دیگر انجام دهیم. در استان نیز برای درآمدزایی استخر، سینما، یک پلی کلینیک را در دست اجرا داریم که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در بخش درمان نیز مبلغی در حدود دو میلیارد ریال را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانوار که دارای بیماری صعب العلاج بودند تقسیم کردیم و در این ایام نیز خیمه های نماز و اطلاع رسانی را در سطح شهر مستقر کرده ایم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سمیه فلاحی با سلام من کارشناس مهندسی محیط زیست ساکن بندر ماهشهرهستم جویای کار درحوزه کاری خود هستم .