دزفول مهد تولید گل در کشور است

خورنا- سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در بازدید از توانمندی ها و ظرفیت های بخش مرکزی، از بزرگترین گلخانه استان خوزستان بازدید نمود

محمد حیدری در بازدید از گلخانه های بخش مرکزی با بیان اینکه شهرستان دزفول مهد تولید گل در کشور است گفت: دزفول در تولید گل مریم در رتبه نخست کشور و در تولید گل رز در رتبه دوم کشور است

وی افزود : با توجه به ظرفیت‌های فراوان برای تولید گل و گیاه، از جمله تنوع اقلیمی، آفتاب درخشان، شرایط مناسب آب و خاک در شمال استان، نیروی کار، شهرستان دزفول در تأمین نیاز داخلی کشور به گل و نیز بخشی از نیاز بازار صادراتی سهم بسزایی دارد.

سرپرست فرمانداری دزفول اظهار داشت: میبایست دست دلالان در خرید گل قطع گردد و قطعا ایجاد پایانه حمل و نقل گل در دزفول چاره این مشکل خواهد بود.

حیدری با تصریح اینکه شهرستان دزفول در تولید گل در رتبه نخست کشور و در تنوع گل در رتبه دوم است گفت: می توان با تقویت این حوزه اقتصادی ، در راستای ایجاد اشتغال پایدار ، نتیجه ی مطلوبی به دست آورد.

وی تصریح کرد کرد: در حال حاضر توانستیم پیاز گل های زنبق و گلایول را با توجه به استانداردهای جهانی پیاز گل به عرصه تولید برسانیم .

وی با تاکید بر ظرفیت سازی این بخش در حوزه گردشگری و توریستی با ابراز اینکه بخش مرکزی نقشی است از عظمت های عظیم خدادادی ، گفت: می توان با ایجاد تفرجگاه ها و فضاسازی های مطلوب ، گلستان ها را به ظرفیتی در حوزه گردشگری تبدیل و با ایجاد تکنیک های دنیای توریسم، موفق به جذب گردشگر و در نتیجه ، شناساندن پتانسیل های موجود کرد.

انتهای پیام/