مسئول برگزاری سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان:

خوزستان از استانهای پولساز در حوزه IT است/ نمایشگاه الکامپ خوزستان در آینده بصورت بین‌المللی برگزار می‌شود

مسئول برگزاری سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان ضمن بیان این مطلب که خوزستان در حوزه IT از استانهای پولساز کشور به حساب می‌آید عنوان کرد: از آنجایی که خوزستان دارای صنایع فراوانی است و اکثر زیر ساختهای حیاتی کشور نیز در این استان قرار دارند بنابراین همه شرکت‌های بزرگ حوزه IT تمایل دارند که در استان خوزستان فعالیت کنند.

خورنا-احمدرضارستمی: در حاشیه سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان مسعود آرامی، عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان و مسئول برگزاری سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان با حضور در غرفه پایگاه خبری خورنا واقع در نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ به عنوان یک برند ملی است که هر ساله به صورت تخصصی در تمامی کلانشهرها کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: البته الکامپ یک نمایشگاه تخصصی دانش‌بنیان و فن‌آور محور است که در آن علاوه براینکه شرکت‌ها در حوزه‌های مهندسی صنعت و فناوری اطلاعات اقدام به ارائه آخرین دستاوردهای خود می‌کنند پژوهشگران نیز باید به معرفی آخرین کارهای پژوهشی بپردازند.

آرامی یادآوری کرد: در گذشته برگزاری نمایشگاه الکامپ در استان خوزستان فارغ از بحث‌های تخصصی این نمایشگاه، بیشتر تحت عنوان نمایشگاه کامپیوتر و بصورت فروش لوازم جانبی آن برگزار می‌شد لذا براین اساس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان در سال ۹۴ نمایشگاه الکامپ را از حالت فروشگاهی به نمایشگاهی تبدیل کرد تا بیشتر در حوزه مهندسی و فناوری فعالیت داشته باشد.

عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه ‌ای خوزستان گفت: ما سال اول نمایشگاه الکامپ را با یک سالن و متراژی برابر با ۱۰۰۰ متر شروع کردیم و سال دوم با دو سالن و اکنون در سومین سال برپایی این نمایشگاه توانسته‌ایم که تمامی فضای نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی اهواز را به این کار اختصاص دهیم که به واقع این مسئله به خوبی نشان دهنده رشد نمایشگاه الکامپ در استان خوزستان است.

وی بیان کرد: نمایشگاهی مانند الکامپ خوزستان که با گذشت سه سال از عمر آن، شرکت‌های ملی و معتبر ایرانسل، همراه‌اول، فن‌آپ و مبین نت در آن حضور می‌یابند، مطمئناً ظرفیت خیلی خوبی را داشته که این اتفاق افتاده است زیرا این شرکت‌ها خصوصی بوده و در جایی اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند که از قبل بررسی‌های لازم را در مورد بازار آن به عمل آورده باشند.

آرامی یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه الکامپ را کمک به توسعه استان خوزستان دانست و تصریح کرد: از آنجایی که فن‌آوری یکی از ملاکهای اصلی توسعه یافتگی است لذا برای کمک به توسعه یافتگی استان باید سعی شود که در مسیر تقویت فناوری در استان حرکت کنیم.

عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان با بیان اینکه حوزه ICT زیر ساخت اصلی رشد فناوری است اظهار کرد: حوزه ICT شاید یکی از معدود صنایعی باشد که ۹۰ تا ۹۵ درصد فعالیتهای آن در بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و بخش دولتی در این حوزه بیشتر نقش نظارتی را دارد که این مسئله بدان معنی است که هر چه بخش خصوصی در حوزه ICT دارای توانمندی باشد حوزه ICT پیشرفت بیشتری خواهد داشت. لذا براین اساس است که شرکت‌های بزرگی چون گوگل، ماکروسافت و غیره در فناوری اطلاعات همگی متعلق به بخش خصوصی هستند.

وی بیان داشت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به واسطه اینکه براساس قانون، متولی بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات است لذا هر ساله اقدام به پریایی نمایشگاه الکامپ می‌کند و برای این کار ما نیز در ابتدا یک برنامه‌ریزی پنج ساله را طراحی کردیم که خوشبختانه امسال که در سومین سال برگزاری این نمایشگاه هستیم توانسته‌ایم به رشد خیلی خوبی دست پیدا کنیم.

آرامی از حضور ۳۷ استارتاپ در سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان خبر داد و افزود: بخش استارتاپها که از سال گذشته به نمایشگاه الکامپ اضافه شده‌ است امسال در حدود هزار و ۵۰ متر از فضای نمایشگاه را در اختیار دارد که اختصاص این مقدار فضای نمایشگاهی به استارتاپها در کشور بیسابقه است.

مسئول برگزاری سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان  اظهار داشت: امسال برای اولین بار بخشی به نام الکامپ گیمز را با متراژی در حدود ۵۰۰ متر به فضای نمایشگاه الکامپ اضافه کرده‌ایم و در این بخش علاوه بر اینکه طراحان بازیهای رایانه‌ای بازیهای خود را معرفی می‌کنند علاقه‌مندان به این بازیها نیز به صورت آنلاین در این فضا مسابقاتی را برگزار می‌کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به حضور اساتید دانشگاه در نمایشگاه گفت: در سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان به منظور ارتباط بیشتر بین اساتید دانشگاه و فعالین حوزه فناوری، غرفه‌ای تحت عنوان ارتباط اساتید دانشگاه با حوزه صنعت طراحی شده است.

آرامی با بیان اینکه ۵۶ غرفه در سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان به شرکتهای مختلف اختصاص یافته است اظهار کرد: در نمایشگاه امسال یک سالن نیز به خدمات الکترونیک دولت اختصاص دارد و در آن تمامی دستگاههای اجرایی چون پلیس فتا، پست، دفاتر پیشخوان و غیره که خدمات الکترونیکی به مردم ارائه می‌دهند حضور یافته و خدمات دولت را به مردم معرفی می‌کنند.

عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان امکان ایجاد ارتباطات بیشتر در بین فعالین حوزه IT و توسعه سرمایه گذاری در این بخش را از جمله دیگر اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: نمایشگاه الکامپ این امکان را به وجود می‌آورد که ما بتوانیم توانمندی‌های استان را معرفی کنیم تا سرمایه‌گذاران با رغبت بیشتری به سوی سرمایه گذاری در استان حرکت کنند.

وی ضمن بیان این مطلب که خوزستان در حوزه IT از استانهای پولساز کشور به حساب می‌آید عنوان کرد: از آنجایی که خوزستان دارای صنایع فراوانی است و اکثر زیر ساختهای حیاتی کشور نیز در این استان قرار دارند بنابراین همه شرکت‌های بزرگ حوزه IT تمایل دارند که در استان خوزستان فعالیت کنند.

آرامی از ورود نمایشگاه الکامپ خوزستان به تقویم ملی نمایشگاهی کشور خبر داد و توضیح داد: در فاصله سه‌ سالی که از فعالیت نمایشگاه الکامپ خوزستان می‌گذرد این نمایشگاه توانسته در سطح کشور جهش خیلی خوبی را داشته باشد یعنی شرکت‌های بزرگ با توجه به تقویم نمایشگاهی کشور، حضور در الکامپ خوزستان را در برنامه‌های کاری خود قرار داده‌اند و لذا براین اساس است که مشاهده می‌شود ۵۰ درصد از شرکت کننده گان نمایشگاه الکامپ خوزستان غیر بومی هستند.

مسئول برگزاری سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان ضمن اشاره به برگزاری مسابقه استارتاپها در آخرین روز نمایشگاه امسال گفت: در پایان این مسابقه به سه استارتاپ برتر جوایزی از یک تا سه میلیون تومان از طرف شرکت ایرانسل داده می‌شود.

آرامی اظهار کرد: تاسیس خانه استارتاپ خوزستان از جمله اقدامات بسیار خوبی بوده که توسط پارک علم و فناوری استان صورت گرفته است و از آنجایی که این خانه یک محل دائمی برای استارتاپها به حساب می‌آید نمایشگاه الکامپ می‌تواند یک فرصت چهار روزه‌ای برای معرفی استارتاپهای برتر استان باشد.

عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان از تاسیس یک کمیسیون تخصصی تجارت الکترونیک و کسب و کارهای نوپا توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خبر داد و توضیح داد: این کمیسیون که از فعالین حوزه استارتاپ استان تشکیل می‌شود و مدیریت آن نیز خصوصی و بر‌عهده فعالین این حوزه است و وظیفه اصلی آن نیز ایجاد یک فضایی مناسب تحت حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای ادامه فعالیت در حوزه‌های استارتاپی استان است.

وی در پایان سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان را نمایشگاهی متنوع‌تر، جذاب‌‌تر و تخصصی‌تر از نمایشگاههای پیشین دانست و عنوان کرد: با توجه به روند رو رشدی که هر ساله در نمایشگاه الکامپ استان مشاهده می‌کنیم، پیش‌بینی‌ می‌شود که نمایشگاه الکامپ خوزستان در پنجمین دوره آن با حضور کشورهای اطراف و به صورت بین‌المللی برگزار شود.