دارابی شهردار خرمشهر: من یار هشتم شورا هستم

عباس مدحجی . خورنا : دارابی شهردار خرمشهر در  گفتگوی اختصاصی ش با خورنا از چشم انداز شهرداری و عمران خرمشهر برای آینده گفت و ابراز امیدواری کرد ، سال ۹۷ سال شکوفایی عمران خرمشهر باشد.

 

دارابی در توضیح حواشی اخیر شنیده شده پیرامون کدورت پیش آمده بین شورا و شهرداری و همچنین انتصابات صورت گرفته به خورنا چنین گفت :

اختلاف نظر بین شورا و شهرداری کاملا طبیعی ست و درهمه جای کشور وجود دارد. همانطور که از مهمترین وظایف شورا انتخاب شهردار است ، شهردار هم باید در راستای منویات شورا و در غالب قانون حاکم حرکت کند. قطعا شهرداری نیازمند تغییرات است و هر تغییری نقد منفی و مثبت را در پی دارد ولی باید به نظرات و صحبتها احترام گذاشت و مباحث را طبیعی قلمداد کرد. من یار هشتم شورا هستم و افتخار میکنم که درکنار هفت برادر خود در یک مجموعه منسجم در راه عمران خرمشهر در حال فعالیت هستم.
من معتقدم بهترین مشاور برای شهردار ، خانواده شهرداری ست . شهردار با ذکاوت باید بتواند اخبار و اطلاعات واصله را دقیق ارزیابی کرده و در نهایت با توجه به تجارب خود ، تصمیم گیری کند .چون شهردار گزینه ای ست که از دل شورا بیرون می آید ، پس باید هماهنگ با شورا و با تحلیلهای سازنده در انتخاب و انتصاب عمل کند . این انتصابات جدید که براساس تجربه و مدرک تحصیلی مرتبط صورت گرفته اند باعث میشود خون تازه ای در شهر جریان پیدا کند. اکنون آقایان یاسائیان و علوانی دوتا از سرپرستان گذشته ی شهرداری را که واقعا درحد یک شهردار هستند در پست های اصلی قرار دادیم . همچنین روسای شهرداری های مناطق یک و دو از اعضای با سوابق درخشان ، مدارک تحصیلی مناسب و حسن شهرت انتخاب شده اند .

 

دارابی همچنین درپاسخ سوال خورنا که درباره ارتباط کمرنگ شهردار بارسانه ها و عدم انتشار رزومه های مشاوران و برخی مدیران شهرداری پرسیده بود ، اینطور گفت:

اگر مدیری رسانه را درکنار خود نداشته باشد نمیتواند امید را به مردم منتقل کند . ارتباط من با رادیو ، تلویزیون و ژورنالیست ها نزدیک است. فقط بحث تغییرات و آشنایی با شرایط جدید باعث شده بود مدتی در کنفرانس های خبری شرکت نکنم و زمان میخواستم تا با اشراف میدانی کامل پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشم . قلم خبرنگار نیروی محرکه جامعه است و بنده از رسانه ها استقبال میکنم . انتشار رزومه ی انتصابات هم بسیار پیشنهاد خوبی ست که از سوی شما مطرح شده و خود یک برگ برنده برای شهرداری ست . سعی میکنیم بزودی رزومه و تجربیات مدیران و مشاوران را به اطلاع عموم برسانیم. همچنین بنا داریم در مساجد همراه با تیم اجرایی بطور مستمر حضور پیداکنیم و شنوای مشکلات مردم از نزدیک باشیم.

 

خورنا: فعالیت و همکاری نماینده شهر را چگونه ارزیابی میکنید؟

دارابی: ایشان بعنوان نماینده ، پتانسیل بالایی دارند که من در چند سفر کاری برای جذب اعتبارات و معارفه بنده به حاکمیت همراهشان بودم و انرژی بالای ایشان را مشاهده کردم. تلاش ایشان در جذب سرمایه گذاران و اعتبارات عالی ست . حدود ۲۰میلیارد تومان از محل تملک دارایی ها ، تعریف پروژه ی عمرانی داشتیم و درسال ۹۶قسمتی از آنها تبدیل به ریال و اوراق مشارکت شد . همچنین با پیگیری نماینده و سازمان منطقه آزاد تفاهم نامه هزار میلیاردی منعقد شد.

 

خورنا: در خصوص اعتبارات جذب شده و چشم انداز عمرانی خرمشهر در سال ۹۷ هم توضیحاتی بفرمایید:

دارابی: باهمکاری اقای زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ، هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به خرمشهر اختصاص داده شد که هم اکنون در حال انجام تشریفات مناقصه ی آن هستیم. درنظر داریم درخرداد ماه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر ، با ۴۰ پروژه برای زیر ساخت محلات ، خرمشهر را به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل کنیم. دو پروژه ی ساحل سازی ، آغاز پروژه های زیر سازی آسفالت که بعلت کمبود اعتبارات راکد مانده اند ، روکش آسفالت کوی طالقانی با ۵ونیم میلیارد اعتبار ، روکش آسفالت مرکز شهر با ۲ونیم میلیارد اعتبار ، آسفالت نود هکتاری و کوی کارمندان ، تکمیل ایستگاه آتش نشانی جاده امام صادق(ع) ، ساماندهی گلزار شهدا ، احداث ۵ زمین چمن مصنوعی ، ساحل سازی پوزه کعبی ها ، ساماندهی آرامستان باغ رضوان ، نورپردازی ساحل کارون ، نورپردازی پل جدید و ادامه نهضت آسفالت از جمله برنامه های شهرداری هستند.

 

دارابی همچنین به دوطرح ویژه اشاره کرد:

احداث پلی همجوار پل قدیم با ارتفاع بیشتر را در دستور کار داریم. شرکت معتبر هگزا قرار است پلی با۳ باند رفت، ۳باند برگشت ، دو پیاده رو و یک آیلند ۳/۵ متری برای خرمشهر طراحی و اجرا کند .این پل باید با رشد اقتصادی خرمشهر تا پنجاه سال آینده هماهنگ باشد . همچنین درحال رایزنی برای کسب مدیریت و کنترل بازار کنزالمال هستیم . کنزالمال در محدوده ی شهرداری خرمشهر است و حق خرمشهر است که آن را شکوفا کند . دستفروشان ، پل عابر پیاده و امنیت و نمای آن را ساماندهی کند .

 

محمد جواد بچاری رئیس شورای شهر خرمشهر نیز افزود:

آقای دارابی فعالیت خود را بسیار پرانرژی آغاز کردند و بسیار پرکار هستند . تعاملات خوبی با مسولین داشتند و درکسب اعتبارات موفق بودند . مردم قدرشناس خرمشهر هم قطعا قدر زحمات ایشان را میدانند و از شما خبرنگاران و رسانه ها تقاضا مندم این زحمات را منعکس کنید . پروژه های بسیاری در حال کلید خوردن هستند که خرمشهر را دچار تحول عمرانی خواهند کرد. سعی شده در اغلب آنها مثل طراحی المانهای شهری از نیروهای بومی استفاده شود .

و دارابی در صحبت آخر گفت:

خدا را شاکرم که نوروز خوبی را درخرمشهر داشتیم. لنجها در گردش دریایی برای دویست نفر اشتغال ایجاد کردند و حدودا شبی ۱۴۰میلیون تومان گردش مالی داشتند. جادارد از پرسنل خدوم شهرداری بخصوص پاکبانان و یگان خدمات شهری که شبانه روز درحال خدمت رسانی بودند تشکر ویژه داشته باشم . همچنین سازمان بنادر و کشتیرانی ، لنج داران و نیروی انتظامی نیز زحمت زیادی کشیدند و از آنها سپاسگزارم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *