یادواره شهدای ۱۷ اسفند جهاد سازندگی

خورنا –


سی و دومین یادواره ۱۷ اسفند شهدای جهاد سازندگی برگزار شد.
در این مراسم قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش ارزنده جهادگران در ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: جهاد خیلی سریع به یکی از ارکان سازمان جنگ تبدیل شد و از همان سال اول جنگ، به طور پراکنده به رزمندگان در محورهای مختلف در جبهه‌های جنوب و غرب شتافت.
قاسمی افزود: اکنون نیز وام‌داران جهاد سازندگی برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار نقش به سزایی ایفا می کنند.
همچنین امام جمعه آبادان با اشاره به نقش بی بدیل جهادگران در دوران جنگ گفت: برگزاری چنین یادواره هایی، یاد شهدا را در اذهان زنده نگه میدارد. آنان رسالت سنگینی را بر دوش ما گذاشتند و ما وظیفه سنگینی را در قبال آنها داریم.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور اظهار کرد: امروز تمام امنیت و آرامش این مرز و وبوم را مدیون خون شهدا و تلاشهای جهادگران هستیم، امنیت امروز ایران در مقایسه با همسایگانش بی بدیل است و این آرامش یادگار خون شهداست لیکن جای یادمان شهدای جهاد در این شهر خالی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به نقش بی بدیل و ارزنده جهادگران در پاسداری از کیان اسلام گفت: جهاد سازندگی طی جنگ تحمیلی نقشی ارزنده داشت و جهادگرانش همواره در سخت‌ترین لحظات دفاع مقدس دوشادوش سایر رزمندگان جانفشانی نمودند.
کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: سنگرسازان بی سنگر جان و مال خود را برای امنیت جان رزمندگان اسلام فدا نمودند و در این راه نام و نشانی از خود برجای نگذاشتند.
در این مراسم همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان، عامر کعبی و جلیل مختار نمایندگان مردم شریف آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهری حضور داشتند.
در این مراسم از کتاب حدیث عشق به روایت تصویر که شامل ۳۵۰ عکس از حضور جهاد کشاورزی در جبهه ها بوده رونمایی شد.
هفدهم اسفند سال ۱۳۶۳،‌ ۹ نفر از کارکنان جهاد سازندگی آبادان در ساختمان این اداره هدف بمباران هوایی دشمن قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *