واکنش خانواده فرد غرق شده در سد کارون ۳ به اظهارات وزیر نیرو

خورنا: خانواده فرد غرق شده در سد کارون ۳ در پاسخ به اظهارات وزیر نیرو موضع‌گیری کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، چندی پیش خبر غرق شدن یک دستگاه مینی‌بوس در دریاچه سد کارون ۳ تیتر نخست اخبار رسانه‌ها شد متاسفانه در این حادثه ۱۲ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند که پس از آن مقرر شد وزارت نیرو تدابیری برای جلوگیری از تکرار این حوادث بیندیشد، تدبیری مثل احداث پل و….

قول وزارت نیرو محقق نشد و دوباره شاهد حادثه‌ای ناگوار برای یکی از جانبازان دفاع مقدس به نام سید یعقوب (ایوب) حسینیان بودیم که صدا و سیمای مرکز خوزستان گزارشی در مورد آن پخش کرد.

در این گزارش وزیر نیرو سخنانی را مطرح کرد که با واکنش خانواده حسینیان رو برو شد.

سید البرز حسینیان برادر زنده یاد سید یعقوب (ایوب) حسینیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: بازگشت به مصاحبه هشتم بهمن ماه سال جاری جناب آقای چیت‌چیان وزیر نیرو در خصوص غرق شدن یک دستگاه نیسان آبی که سرنشین آن جان خود را از دست داد لازم دانستیم توضیحاتی ارائه نماییم.

وی افزود: سید یعقوب (ایوب) حسینیان از جانبازان جنگ تحمیلی بوده که دارای هفت سر عائله می‌باشد؛ به استحضار می‌رسانیم که مطالب بیان شده توسط وزیر نیرو فاقد حقیقت می‌باشد و صحت ندارد.

حسینیان تصریح کرد: وزیر محترم به جای عذر خواهی از اهالی، با بیان مطالب غیر واقعی و بدون بررسی کار‌شناسی باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک مردم منطقه سادات حسینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه صحت و سقم واقعیت را تنها شاهد حادثه و بازرسان دادگستری تایید خواهند کرد افزود: قابل توجه وزیر نیرو باید عرض کنم قایق والفجر مورد استفاده در سد کارون ۳، دارای ۵/۲ متر عرض و تنها دارای یک در ورودی و خروجی است و باید خودرو‌ها از سمت عقب وارد آن شوند تا امکان خروج میسر باشد.

برادر زنده یاد سید یعقوب (ایوب) حسینیان بیان کرد: این شناور در اصل نفر بر بوده که مسئولان وزارت نیرو از آن برای ایاب و ذهاب خودرو استفاده می‌کنند که خلاف قانون است.

وی خاطرنشان کرد: عدم حضور پرسنل راهنما کننده (به جزء ناخدا) در زمان ورود خودرو سایپا به قایق والفجر که تنها وسیله ایاب و ذهاب در آن زمان (ساعت ۶ غروب) بوده است از جمله علت‌های سقوط این خودرو شد.

حسینیان عدم روشنایی مناسب را یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن سانحه دلخراش سقوط نیسان به دریاچه سد کارون ۳ در شهرستان ایذه بیان کرد.

این ساکن منطقه سادات حسینی ناهموار بودن سکوی ورود خودرو به قایق به علت عدم تسطیح آن را از جمله دلایل دیگر سقوط نیسان به دریاچه سد کارون ۳ در شهرستان ایذه عنوان کرد و گفت: عدم ایمنی شناور را می‌توان از علت‌های بسیار به وجود آمدن حوادث ناگوار در این سد عنوان کرد.

وی به عدم حضور نیروهای نجات غریق در کنار سد کارون ۳ اشاره کرد و توضیح داد: خودرو مذکور در آب غرق و بعد از ۴۰ دقیقه از غرق شدن طبق گفته تنها شاهد سانحه در محل، پرسنل قایق به محل مراجعه نمودند که در آن زمان نیروی نجات غریق اصلا در محل حضور نداشته‌اند.

برادر زنده یاد سید یعقوب (ایوب) حسینیان گفت: بر اساس اطلاعات واصله افراد نجات غریق به علت عدم دریافت حقوق محل کار خود را از حدود ۱۰ الی ۲۰ روز قبل از حادثه ترک کرده‌اند.