با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دومین نکوداشت حافظ در بهبهان برگزار شد

خورنا – دومین آیین نکوداشت حافظ با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بهبهان برگزار شد.

در آغاز این مراسم علی حاجی زاده ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ضمن خیرمقدم به حاضرین به فعالیت های ادبی و بزرگداشت مفاخر ایران زمین در حوزه ادبیات در بهبهان اشاره نمود.

شایان ذکر است در این مراسم که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همراه بود دکتر جوروند در سخنانی ضمن استقبال از برپایی فعالیت های ادبی بر لزوم توجه به مفاخر ادبیات ایران اسلامی تاکید نمود.
دکتر جوروند در ادامه اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمادگی خود را جهت برپایی فعالیت های پژوهشی و تخصصی در حوزه ادبیات اعلام میدارد.
ایشان با اشاره به ظرفیت های فراوان فرهنگ و ادبیات ایران خاطر نشان ساخت با استفاده از پتانسیل ارزشمند استان در حوزه ادبیات میبایست گام های موثر و ارزشمندی جهت معرفی و بهره مندی علاقه مندان برداشته شود.
دکتر جوروند در خاتمه با اشاره به شرح حال حافظ به غزلیات این شاعر توانمند اشاره نمود.

گفتنی یست در دومین آیین نکوداشت حافظ شیرازی که در محل مجتمع فرهنگی و هنری آفاق بهبهان و با حضور فرماندار و مسئولین و همچنین اساتید دانشگاه در بهبهان برگزار شد دکتر مسعود سرحدی و دکتر مژگان خجسته از اساتید دانشگاه به طور جداگانه پیرامون غزلیات حافظ و مباحث مختلف موجود در اشعار این شاعر به سخنرانی پرداختند.

لازم به ذکر است از دیگر برنامه های این مراسم میتوان به گزارش شکل گیری این برنامه توسط غلام عباس خادمی مقدم به عنوان دبیر همایش ، اجرای دو پارت موسیقی سنتی، پخش نماهنگ و همچنین غزل خوانی دو تن از کودکان بهبهانی به نام های غزل اناری و طراوت سیفی و غزل خوانی در قالب نمایش و تاتر اشاره نمود که مورد استقبال کم نظیر حاضرین قرار گرفت.

در خاتمه از زحمات یکساله دکترمسعود سرحدی و دیگر فعالین دومین آیین نکوداشت حافظ در بهبهان تجلیل شد.

این مراسم توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان و کانون فرهنگی بهبهان بانو با مشارکت شرکت پرستو گشت پارس بهبهان برگزار گردید.

جلسات تخصصی حافظ پژوهی در بهبهان هر هفته دوشنبه ها با مدیریت استاد سرحدی در محل خانه فرهنگ بهبهان برگزار میگردد.

photo_2016-12-07_18-31-01

photo_2016-12-07_18-29-00

photo_2016-12-07_18-29-41

photo_2016-12-07_18-30-36

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *