کشتارگاه سنتی دام هندیجان پلمب شد

رئیس اداره دامپزشکی هندیجان از پلمب کشتارگاه سنتی دام این شهرستان با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش خورنا محمد نری میسا امروز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ با اعلام این خبر توضیح داد: با توجه به اخطاریه‌ها و مکاتبات صورت گرفته در خصوص رفع نواقص ساختاری و بهداشتی کشتارگاه سنتی دام و مصوبات جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، اقدام موثری برای رفع نواقص توسط شهرداری صورت نگرفت.

وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت بهداشتی کشتارگاه و تامین سلامت شهروندان از فعالیت کشتارگاه تا رفع نواقص جلوگیری به عمل آورده و با حکم قضایی و همکاری مرکز بهداشت شهرستان پلمپ شد.

رئیس اداره دامپزشکی هندیجان تصریح کرد: درخواست این حکم پلمب بر اساس ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات که مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی و مضر سلامت است از سوی اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان به دادستان شهرستان ارسال شد.

نری میسا با اشاره به سنتی بودن این کشتارگاه دام گفت: باید مسائل بهداشتی به صورت جدی مدنظر باشد در غیر این‌صورت به عنوان تهدیدی برای جان افراد و بهداشت عمومی است و می‌تواند باعث ایجاد مخاطرات بهداشتی با آسیب‌های غیر قابل جبران شود.

وی در پایان با بیان اینکه خط قرمز دامپزشکی بهداشت و سلامت شهروندان است و در این خصوص با تهدیدکنندگان حوزه سلامت عمومی جامعه به هیچ وجه مماشاتی نمی‌شود تاکید کرد: وظیفه نظارت بهداشتی بر کشتار دام به عهده دامپزشکی است و با هرگونه کشتار غیرمجازی که در سطح شهرستان انجام شود برخورد قضایی خواهد شد.