بازدید برخی مسئولان بندرماهشهر از مناطق محروم و حاشیه نشین/ قدردانی رئیس آموزش و پرورش بندرماهشهر از فعالیتهای خورنا در این شهرستان

سهراب قهرمانی – خورنا در ادامه بازدید ها و سرکشی مسئولین شهرستان بندر ماهشهر به محلات و مناطق مختلف شهرستان و حاشیه نشین ها امروز  مسئول محترم کمیته امداد حضرت امام به اتفاق سرکار خانم شکاری و سرکار خانم محمدی و به اتفاق جناب آقای مندنی قنواتی به همراه خبرنگاران خورنا ابتدا در محله پانزده خرداد خیابان سعیدی و سپس در شهرک رجایی شهرستان بندر ماهشهر به دید و بازدید با خانواده های تحت پوشش کمیته پرداختند.

حیدری در گفتگویی که در حاشیه بازدید با خبرنگاران ما انجام داد شمه ای از فعالیت های کمیته امداد شهرستان بندر ماهشهر بدین شرح اشاره کرد؛
کمیته امداد حضرت امام (ره) دارای ۴۱۰۰ خانوار تحت پوشش می باشد که بدین ترتیب طبقه بندی میشوند ۴۰درصد خانوار کسانی هستند که سرپرست خانوار آنها فوت کرده و کمیته امداد با توجه به فوت سرپرست خانواده بعداز تکمیل پرونده و سپری شدن مراحل قانونی از قبیل تحقیق و تفحس و تشخیص واجد شرایط بودن خانوار مذکور از نظر معیشتی و تحصیل و درمان زیر پوشش و حمایت خود قرار میدهد.

وی افزود ۳۵ درصد خانوارها نیز افردی هستند که سرپرست خانواده به دلایل بیماری و نقص عضو توانایی تامین معیشت خانواده را ندارند. در این راستا کمیته حضرت امام(ره) بعداز ارجاع پرونده متقاضیان مذکور به کمیسیون پزشکی چنانچه متقاضی طبق نظریه کمیسیون پزشکی چنانچه ۶۶ درصد از کار افتادگی داشته باشد مورد حمایت و پوشش قرار می گیرند.

ریس کمیته امداد با اشاره به آمار اسفناک طلاق شهرستان افزود باتوجه به  اینکه شهرستان بندر ماهشهر بعداز کلان شهر اهواز و شهرستان آبادان رتبه سوم استان را دارد. ۱۸ درصد آمار تحت پوشش های شهرستان را به خود اختصاص داده اند و چهار الی پنج درصد از تحت پوشش ها که یکصد و شصت خانوار می باشد، خانواده سرباز های عزیز می باشد که مشرف به خدمت مقدس زیر پرچم شده اند و از مجموع خانوارها تحت پوشش ۲۵۰ خانوارتحت عنوان طرح شهید رجایی مورد حمایت این نهاد می باشد.

در ادامه بازدید امروز ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز به همراه هیت همراه به منزل یکی از دانش آموزان بی بضاعت شهرستان که از یک نوع بیماری خونی هم رنج می برد سرکشی کرد و با پدر دانش آموز به گفتگو پرداخت و از او دلجویی کرد.

مندنی قنواتی در ادامه مژده های خوبی برای دانش آموزان شهرک شهید رجایی در خصوص افتتاح مدارس جدید در سال جدید تحصیلی یعنی مهرماه ۹۴ خبر داد و افزود:

-درمنطقه شهرک شهید رجایی با توجه به افزایش سرانه اموزشی دو مدرسه در حال ساخت است.

-مدرسه شهید پورمیرزاده در سه طبقه که توسط شرکت نوید زرشیمی در حال ساخت است که به یاری خدا مهرماه امسال افتتاح می شود.

-مدرسه خیر ساز لاله ۶که همجوار مدرسه ایران درحال ساخت است که پروژه آن به میزان ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و مهرماه افتتاح میشود.

قنواتی همچنین در حاشیه بازدید و سرکشی در خصوص سوالات مطرح شده از سوی خبرنگار خورنا بشرح زیر پاسخ داد: جایگاه و نقش آموزش و پرورش در ساختار علمی و اقتصادی و تاثیران برسایر مسایلی که به رشد یک جامعه مربوط میشه به نظر شما چیست؟!ترقی وپیشرفت علمی،اقتصادی وتکنولوژیکی در دنیای امروز ناشی از توجه به مسائل اموزشی وپرورشی مدارس است.

اصولا اموزش وپرورش چهارهدف اصلی را دنبال می کند.
١-اموختن برای دانش
٢-اموختن برای بکاربستن
٣-اموختن برای زیستن
۴-اموختن برای با دیگران زیستن

بطورکلی اموزش وپرورش با تربیت نیروی انسانی مولد پایه گذار اثار اجتماعی واقتصادی وسایر ابعاد توسعه پایدار در جامعه است.
۲ _ چه وقت میتوان انتظار بازدهی مطلوب را از یک معلم داشت؟
٢-عوامل مختلفی بصورت مستقیم یا غیر مستقیم دربازدهی مطلوب معلم نقش دارد.
١-عوامل فیزیکی وسخت افزاری مانند فضای فیزیکی ووسایل کمک اموزشی وغیره
٢-عوامل نرم افزاری
٣-عوامل انگیزشی
۴-عوامل موثر بر خلاقیت وغنی سازی تدریس
۵-عوامل موثر برضایت شغلی و غیره

قنواتی در ادامه موضوع حضور خیرین حقیقی و حقوقی افزود در دو سه سال اخیر به لطف خداوند و خیرین حقیقی و حقوقی به موفقیت های خوبی از قبیل، پروژه خیرساز شرکتی یا حقوقی، پتروشیمی لاله، ۶ پژوه اجرا کرده در روستاهای خلافیات، مقطوع علیا، مقطوع سفلی، هشچه مکینه، مکسر مگاطیف، شهرک شهید رجایی، دبستان ١۵کلاسه مصطفی خمینی (ره)در شهرک طالقانی، دبستان خیر ساز مارون فاز ٧، دبیرستان تیز هوشان خیر ساز شمیایی رازی ناحیه صنعتی

: پروژه های حقیقی که توسط مردم ساخته شده یا در حال ساخت است.
١-مدرسه ۶کلاسه اقای اهدایی در کوی ازادگان
٢-نمازخانه خانم اقای در مدرسه پروین اعتصامی
٣-نمازخانه خانم سعادتیان در مدرسه مفتح
۴-ساخت ٢مدرسه توسط اقای تولایی در روستای هشچه ومکسر
۵-دبستان مرحوم عیسی عساکره در خلافیات توسط خانم نجفی
۶-سالن ورزشی مدرسه علیزاده توسط انجمن
٧-نمازخانه مرحوم دانیال چاروسایی در ضمن خدمت

مندنی قنواتی در پایان سخنانش ضمن تقدیر ویژه از پایگاه خبری خورنا برای حضور گسترده در زمینه پوشش خبری به موقع مسایل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و به ویژه فعالیت ها و کمبودهایی که در مناطق محروم شهرستان و حاشیه و روستاها از تمامی رسانه ها و اصحاب رسانه دعوت کرد تا دولت مردان و ادارات و ارگانها و سازمانها را در راستای خدمات رسانی بهتر یاری دهند.

وی در آخر از همه صنایع و پتروشیمی ها و خیرین حقوقی و شرکتی و حقیقی که در راستای ساخت و سازهای مدارس و مکانهای آموزشی همیشه یار و یاور آموزش و پرورش بوده اند تقدیر ویژه نمود و افزود فقط با کمک این بزرگواران است که میتوانیم گامهای موثر در راستای تعالی فرهنگ و آموزش برداریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *