ورودی ماهشهر شما را به ضیافت مرگ دعوت می کند +عکس

خورنا ورود به ماهشهر از سمت بندرامام خمینی(ره) این روزها همانند بازی با مرگ است زیرا تاریکی محض این جاده در کنار عبور تانکرهای حمل سوخت و اتوبوس های مسافربری یک تجربه مرگ آور را برای شما رقم می زند.

شهرستان بندرماهشهر یکی از شهرهای صنعتی و اقتصادی استان خوزستان و کشور به شمار می رود که به واسطه حضور در جوار بندر عظیم امام خمینی و منطقه ویژه پتروشیمی که در آن ده ها واحد پتروشیمی فعالیت دارند، اهمیتی دو چندان یافته است. فعالیت های گسترده صنعتی و تجاری باعث شده این شهر روزانه میزبان کامیونها، نفتکش ها، اتوبوس ها و سایر خودروهای سنگین باشد به همین دلیل همیشه در جاده های ورودی و خروجی و حتی سطح شهر ماهشهر شاهد ترافیک این قبیل خودروها هستیم.

SONY DSC

همین امر و با توجه به درآمدهای مناسب این شهرستان ناشی از فعالیت های تجاری و صنعتی، این انتظار را ایجاد کرده است که معابر اصلی، عمومی و بین شهری شهرستان ماهشهر و حتی بندرامام خمینی به خوبی برای میزبانی از خودروهای سنگین آماده شود ولی با نگاهی گذرا به ماهشهر به هیچ وجه شاهد چنین وضعی نیستیم و متاسفانه مسئولان آن نگاهی دلسوزانه به این وضع ندارد.

نمونه بارز این بی توجهی، خاموشی مطلق چندین ساله ورودی ماهشهر از سمت بندر امام خمینی است که با وجود اینکه در جوار بندر مهم امام خمینی و منطقه ویژه پتروشیمی قرارگرفته است چند سالی است که در تاریکی محض فرو رفته و برای همه عابران دلیل این بی تدبیری، نامشخص است که چگونه یک جاده چند کیلومتری برای چندین سال خاموش باشد و چراغ های موجود در آن که در گذشته نور خود را سخاوتمندانه تقدیم رانندگان می کردند اکنون در حسرت روشنایی باشند.

با وجود اینکه این جاده محل عبور خودروهای سنگین و ترانزیتی به خصوص نفتکش های عراقی است، شما هنگام ورود به آن به خصوص در همگام شب چند دقیقه مرگ آور را تجربه خواهید کرد زیرا رانندگی در این شرایط برای همه به خصوص مسافران و تازه واردان که با جاده آشنایی ندارند، با ریسک بالا همراه است ضمن اینکه جاده بی هیچ وجه هموار نیست و دارای پیچ و خم های سختی است.

بی شک خاموشی چندین ساله این جاده در شهرستان برخورداری مثل بندرماهشهر که هم اکنون پروژه های درخور توجهی در آن در حال راه اندازی است یا راه اندازی شده اند ناشی از ضعف مفرط مدیریت شهرستان و دستگاه های متولی در استان است زیرا آنها با این بی تدبیری، خاطره ای تلخ را برای هر مسافری در ابتدای ورود به شهرستان بندرماهشهر رقم می زنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند وقتی نماینده یکی مثه حاج حبیب باشه و فرماندار این باشه و....وضع بدتر از اینم میشه....
  • ماهشهری ببینم باید چند ین نفر در این جاده جان خود را از دست بدهن تا مسئولین بی لایق فکری به حال این جاده بکنن واقعا برای خودمون متاسفم دیگه نمیدونم چی بگم...خدا به دادمون برسه.
  • بهزاد این جاده مثال وأضحى از بى مسئولیتى و بى کفایتى مدیران همیشه مدعى است