۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح های عمرانی و گردشگری شوش اختصاص یافت

خورنا احمد سیاحی ‘ در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان شوش در فرمانداری این شهرستان افزود:این اعتبار برای تعریض و ایمن سازی جاده شوش ، دزفول ، ساماندهی محوطه تاریخی شوش و ساماندهی رودخانه شاوور هزینه می شود.

وی بررسی مطالعات احداث پل خسرج، طرح جامع توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) و ساماندهی ورودی شهر شوش را از دیگر طرح های مصوب در راستای عمران و توسعه شهرستان شوش برشمرد و گفت:مشکلات مناطق روستایی و بهسازی مبلمان شهری نیز از جمله مواردی است که باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در ادامه از تلاش فرماندار شهرستان شوش و نیز شهردار شوش و سایر دستگاههای اجرایی در راستای خدمات رسانی به شهروندان و اجرای طرح های عمرانی و نیز تلاش برای ثبت جهانی محوطه باستانی شوش تقدیر کرد.

امام جمعه ، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان نیز کمبود اعتبار لازم برای خدمات رسانی به مردم این شهرستان ، ضعف زیر ساخت ها همچنین عدم تکمیل طرح های نیمه تمام را از جمله مشکلات جدی این شهرستان عنوان کردند.

فرماندار شوش ضمن ارائه گزارشی از موقعیت جغرافیای و ظرفیت های بسیار خوب این شهرستان در زمینه های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی خواستار اجرای طرح توسه حرم حضرت دانیال نبی(ع) ، طرج جامع چهار شهر شاوور ، حر ، فتح المبین و الوان و ساماندهی ورودی شهر شوش شد.

‘ رضا نجاتی ‘ پل روگذر نیمه تمام روبروی بیمارستان نظام مافی ، احداث باند دوم پل شهید ناجیان و تامین روشنایی و نصب گاردیل ، تکمیل طرح بهسازی و ایمنی سازی جاده شوش ، دزفول، حل مشکل جاده های روستایی ، آب و طرح هادی روستاها را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت:مشکلات مسکن مهر ، ساحل سازی رودخانه شاوور ، تکمیل طرح آبرسانی به مجتمع روستایی میان آب ، احداث پل زیر گذر شهر الوان و احداث پل روستایی خسرج را از دیگر طرح های فوریت دار این شهرستان می باشد.

امام جمعه شهرستان شوش نیز بر خدمات رسانی به زائران در اربعین حسینی در این شهرستان تاکید کرد و خواستار تخصیص اعتبار برای احداث مصلای جدید نماز جمعه،خانه عالم همچنین رفع مشکل اشتغال جوانان این شهرستان شد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر افزایش سطح خدمات به مردم این شهرستان از جمله بهسازی و آسفالت خیابانها و احداث امکانات رفاهی در منطقه گردشگری چغازنبیل تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان و هیات همراه ضمن زیارت حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) از طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) ، موزه و محوطه تاریخی شوش ، مزارع و کارخانه کشت و صنعت و نیشکر هفت تپه دیدن کرد.

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان و ۱۰۰ کیلومتری اهواز با وجود آثار باستانی و اثر جهانی چغازنبیل از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار می باشد.

شوش همچنین قطب تولید گندم و ذرت دانه ای کشور است.

منبع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *