بررسی پنج هزار پرونده برای انتخاب معلمان نمونه خوزستان

خورنا: دبیر ستاد گرامیداشت هفته معلم استان خوزستان از بررسی پنج هزار پرونده در سطح مدارس استان به منظور انتخاب معلمان نمونه خبر داد.

علی سیاهپوش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از اوایل آذرماه ستاد گرامیداشت مقام معلم استان با ابلاغ دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کرد که در همان ابتدای کار، شیوه نامه را به ادارات مناطق و نواحی استان ابلاغ کردیم که پس از ابلاغ داوری پرونده معلمان متقاضی شرکت در جشنواره معلمین نمونه آغاز شد که در این زمان پنج هزار پرونده در سطح مدارس مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند.

وی افزود: برای رسیدگی پرونده ها در سطح استان و انتخاب معلمان نمونه، ۱۴ نفر به عنوان اعضای هیئت داوران استان معرفی شدند و در فعالیت این هیئت، سئوالات متعددی از سوی فرهنگیان سراسر استان مطرح می شد که پاسخ این سئولات به طور مرتب در پوشه مقام معلم سایت اداره کل آموزش و پرورش استان قرار می گرفت.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته معلم استان خوزستان با اشاره به اینکه ۱۸۴ پرونده در هیئت داوران استان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: معلمان نمونه کشوری باید حداقل ۳۲۰ امتیاز، معلمان نمونه استانی باید حداقل ۲۶۰ امتیاز و معلمان نمونه شهرستان ها نیز باید حداقل ۲۰۰ امتیاز را کسب کنند.

سیاهپوش تصریح کرد: شان و مقام معلم در تعالیم اسلامی و فرمایشات ائمه معصوم بسیار آمده است و مقام معلم از نظر دین مبین اسلام بسیار بلند است و تکریم و تجلیل از معلم در حقیقت تجلیل از همه خوبی هاست و معلم در حقیقت همان  کسی است که جامعه را از سوی تاریکی به سوی نور هدایت می کند.

وی در پایان گفت: معلم جامعه را از ظلمت و گمراهی به سوی سعادت هدایت می کند و به دلیل همین هدایت است که حضرت محمد (ص) می فرمایند من معلم مبعوث شدم زیرا معلم دست دانش آموز را می گیرد و به سوی خدا هدایت می کند.