بازدید ۱۱ هزار مسافر نوروزی از سد و نیروگاه کرخه اندیمشک

خورنا: مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه از بازدید ۱۱ هزار مسافر نوروزی از سد و نیروگاه کرخه اندیمشک خبر داد.

محمد مراد بهداروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار داشت: در پنج روز اول تعطیلات سال نو تا کنون ۱۱ هزار و ۴۵ نفر از مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور از این سد و نیروگاه آن بازدید کرده‌اند.

وی افزود: هم چنین در همین مدت یک هزار و ۵۰۰ نفر از زائران کاروان‌های راهیان نور از استان‌های مختلف کشور از این سد که یکی از افتخارات صنعت سد سازی کشور است بازدید کردند.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه با بیان اینکه ۸۰ نفر از پرسنل کار خدمت رسانی به کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: مسافران در صورت داشتن وسیله نقلیه شخصی می‌توانند با خودرو از این سد بازدید نمایند ضمن اینکه برای بازدیدکنندگان وسلیه نقلیه عمومی در درب ورودی سد آماده است.

بهداروند ابراز داشت: برای آگاهی بازدیدکنندگان از مراحل ساخت این سد و نیروگاه بیش از ۱۰ هزار بروشور حاوی اطلاعات فنی آماده شده است که بین آنان توزیع می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک؛ سد و نیروگاه کرخه در ۲۳ کیلومتری شمال غربی اندیمشک بزرگ‌ترین سد تاریخ ایران و اولین سد بزرگ کشور با طراحی و اجرای ایرانی می‌باشد که با داشتن دریاچه‌ای به طول ۱۶۰ کیلومتر مربع یکی از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان و کشور می‌باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *