انتقاد به استفاده از پیمانکاران غیربومی در منطقه آزاد اروند

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: متاسفانه منطقه آزاد اروند که قرار بود چهره محرومیت را از شهر آبادان رفع کند اکنون پروژه های خود را به پیمانکاران غیربومی می دهد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور شامگاه سه شنبه در یازدهمین جلسه شورای سلامت شهرستان آبادان افزود: باید بخشی از مواردی که مصوب می شود دوباره تکرار نشود. وقتی مصوبه ای به تصویب می رسد باید در همان وهله نخست عوامل عدم اجرا مطرح و برای رفع آنها چاره اندیشی شود. مسئولان دستگاه های اجرایی باید تمام قد و به طور کامل وارد عرصه کار شوند.

وی با بیان اینکه قصد نداریم تا بخشی از خطاهایی را که از بابت آنها مردم دارند سالها زجر می کشند را دوباره بازگو کنیم، اظهار کرد: برخی از مسائل به طور جدی قابل اغماض و چشم پوشی نیست. به طور مثال دهکده بریم که از همان ابتدای اعلام منطقه آزاد در محدوده این منطقه بوده هنوز مشکلاتش حل نشده باقی مانده و اهالی از این بابت آسیبهای زیادی دیده و می بینند. باید آستین های همت را با اراده جدی بالا زد و در جهت رفع مشکلات کوشید.

قلیان دروازه ورود به مواد مخدر

امام جمعه آبادان یکی از مشکلات اساسی و بحرانی خانواده های آبادانی را  مواد مخدر عنوان کرد و تصریح کرد: بدون شک و تردید یکی از دروازه های ورود به مواد مخدر، قلیان است. قلیان کشیدن بحرانی اجتماعی که شهر را تهدید می کند و ترویج نوعی فساد و بی بند و باری است. امروزه قهوه خانه ها و سفره خانه ها به مرکزی برای عرضه قلیان تبدیل شده که باید هر چه سریعتر بای آن چاره ای اساسی اندیشید.

حجت الاسلام ابراهیمی پور یادآور شد: در جلسات موضوعات و مشکلات مطرح می شود اما کسی نیست که بگوید چرا برخی از موارد که به صورت مصوبه و لازم الاجراست مدتها بلاتکلیف باقی می ماند و بارها و بارها باید در جلسات مطرح و باز مصوب شود کسی بیاید علت را بگوید و ما را قانع کند.

وی گفت: مصوباتی که عملی نمی شوند باید بابت آنها فردا در محضر خداوند جوابگو باشیم، واقعا بخشی از خطرات جدی است، هر چند که تاکید بر آنست که اشتغال را باید جدی بگیریم اما با عرضه و خرید و فروش قلیان موافق نیستیم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: باید نیروی انتظامی، اصناف و به ویژه دایره اماکن به موضوع جمع آوری قلیانها ورود کنند، این مشکل باید با برنامه ریزی و همت بلند یک بار برای همیشه جمع شود.

استفاده از پیمانکاران غیربومی در منطقه آزاد

وی با اشاره به گسترش محدوده منطقه آزاد اروند به شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که این سازمان برای انجام کارهایش از پیمانکاران غیر بومی استفاده می کند و این باعث نگرانی ماست، این سازمان باید از توان شهری برای انجام کارهایش بهره بگیرد تا به این ترتیب وظیفه ذاتی خود را که محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال است را به نحو مطلوبی به انجام برساند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: فرهنگ مردم آبادان بسیار غنی و قوی است ولی یک عده می خواهند به هر ترتیبی آن را به هم بزنند. آبادانی ها به شیک پوشی معروفند و به خاطر عزت نفس و کرامتی که دارند سکوت می کنند به همین دلیل باید حرمت آنان را حفظ کرد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن نوروز و سال جدید ابراز امیدواری کرد تا در سال جدید یک تحول قوی و خوب در درون همه ایجاد شود و گفت: زمان غبارروبی دل فرا رسیده است. برخی از درد دلهایی که می شود از سر بد اخلاقی نیست بلکه دلمان برای مردم و شهر می سوزد که پس از گذشت سالها از جنگ تحمیلی هنوز بسیاری از مسائل اولیه باقی مانده اند و فقط در هر جلسه ای تکرار و تکرار می شود که باید رفع و انجام شود اما در نهایت کاری صورت نمی گیرد و نگرانی ما نیز از این بابت است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: از آنجایی که برخی از موضوعات حیثیت شهرستان را به مخاطره می اندازد، از این رو سعی کنیم تا موارد طولانی نشود.

وی اظهار کرد: بخشی از نگرانی های ما از بابت تهدید فرهنگ، باورها، سلامت فکری و روحی و روانی مردم است، باور مردم به نظام است از این رو است که نگرانی و تاکید بر جمع شدن مسائل و مشکلات داریم.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: باید برخی از موارد به طور میدانی بازدید، بررسی و رفع شوند، آنجایی که کارها انجام شده قدردانی می کنیم اما آنجایی که کار انجام نشده نگرانی وجود دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه گفت: منطقه آزاد اروند و شهرداری باید از هشتم فروردین ماه به بعد فضای شهری را مهیای ایام فاطمیه کنند، در طول مدت نزدیکی به این ایام باید جشنهای شادی متناسب با شرع برگزار شود، ایام به اطلاع اصناف برسد تا حرمت این ایام حفظ شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *