انعقاد تفاهم نامه ساخت و تکمیل ۶ بیمارستان در استان خوزستان

یک تفاهم نامه همکاری برای توسعه زیرساخت های بیمارستانی خوزستان امروز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه بین دانشگاه علوم پزشکی اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شد.

به گزارش خورنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه امضا این تفاهم نامه اظهار کرد: در خوزستان با معضل کمبود فراوان تخت های بیمارستانی مواجه هستیم. تعداد تحت های بیمارستانی به ازای هر هزار خوزستانی یک تخت است در حالی که در شهرهای برخوردار به ازای هر هزار نفر تا سه تخت بستری وجود دارد.

ابول نژادیان افزود: به ویژه در بیمارستان پذیرش کننده بیماران مبتلا به سرطان در خصوص تخت بیمارستانی معضل اساسی داریم. بیمارستان گلستان که بزرگترین بیمارستان خوزستان هست ۷۰ سال قدمت دارد. بیمارستان رازی اهواز نیز که بیمارستان معین کرونا است قدمت ۷۰ ساله دارد و به صورت مستمر بخش های مختلف از جمله سیستم سرمایش، فاضلاب و آب را تعمیر می کنیم اما نگهداشت این بیمارستان بسیار پرهزینه است.

وی گفت: امیدواریم با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مشکلات بیمارستانی در استان را رفع کنیم.

ابول نژادیان بیان کرد: در قالب این تفاهم نامه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به عنوان جایگزین بیمارستان گلستان، ۲۲۰ تختخوابی به عنوان جایگزین بیمارستان رازی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین احداث بیمارستان جامع سرطان در بیمارستان شفا با ۲۰۰ تخت بستری نیز در این تفاهم نامه آورده شده که ردیف بودجه ندارد و باید با کمک سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بتوانیم ردیف بودجه ای به آن اختصاص دهیم.

ابول نژادیان گفت: بلوک B و C بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی بهبهان نیز در بهمن ماه افتتاح می شود اما بلوک A با حدود ۱۲۰ تخت خواب در مرحله ۵۰ درصد است که بودجه آن موجود است و تکمیل بیمارستان ولیعصر در این تفاهم نامه آمده است.

وی افزود: همچنین بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی ماهشهر ردیف بودجه دارد اما همچنان در مرحله شمع کوبی است که مطالبه مردم فعال شدن این بیمارستان است. بیمارستان شوش ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اکنون پیشرفت کار اصلا خوب نیست که این بیمارستان جزو این تفاهم نامه نیست و باید کارفرما و پیمانکار آن را تغییر دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت: ساختمان معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با قدمت حدود ۵۰ ساله و فرسوده در خارج از پردیس دانشگاه واقع شده اند که نقشه و منابع مالی احداث یک ساختمان برای این معاونت ها انجام شده است.