هلدینگ خلیج فارس طرح زیرو فلرینگ نفت و گاز آغاجاری را اجرایی می‌کند

خورنا|باقرگل فر:در شرایطی که حجم گازسوزی فلرهای شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری درحدود۳۵۰ میلیون فوت مکعب در روز است شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طی یک قرارداد نسبت به جمع آوری این گازها مبادرت خواهد کرد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی ؛ ابراهیم پیرامون مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری درحاشیه برگزاری نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان مبنی براینکه آیا این شرکت نسبت به جمع آوری گازهای همراه فلرهای عملیاتی اقدامی خواهد داشت یا خیر گفت: بر اساس برنامه ای که تدوین شده است شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری قصد دارد طی یک قرارداد طرح جمع آوری گازهای مذکور را به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بسپارد.

وی حجم گازسوزی فلرهای این شرکت را ۳۵۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: هدفگذاری این شرکت بر مبنای طرح زیروفلرینگ خواهد بود و براین اساس در دو واحد بزرگ و کوچک عملیاتی که طرح جمع آوری گازهای همراه آن در سال ۹۷ آغاز شد این رویکرد را طی یک قرارداد ۱۵ ساله با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس محقق خواهد کرد.

وی گفت : یکی از معضلات این منطقه فلرینگ گاز است که با پروژه ای که توسط هلدینگ خلیج فارس با هدف جمع آوری این گاز ها بمنظور تامین خوراکب پالایشگاه گاز بید بلند ٢ در دست اجراست در آینده شاهد جمع آوری گاز وخاموشی این فلر ها خواهیم بود./ایران پترونت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *