بیش از ۲۲ هزار تن گوجه در اندیمشک تولید شد

خورنا- سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: در فصل کشت گذشته، بیش از ۲۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت خیار اختصاص یافته است.

وی با بیان این که کشت خیار در شهرستان اندیمشک به روش زیر پلاستیکی صورت می‌گیرد، افزود: با پایان فصل کشت، بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تن خیار در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به این هم چنین در فصل کشت گذشته کدو در بیش از ۲۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک کشت شده است، عنوان کرد: در فصل کشت گذشته، بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ تن کدو در اراضی کشاورزی اندیمشک تولید گردید.

وی با اشاره میزان کشت گوجه در شهرستان اندیمشک، گفت: در فصل کشت گذشته، بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت گوجه اختصاص یافت و بیش از ۲۲ هزار تن از این محصول کشاورزی، توسط کشاورزان شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

بیش از ۲۲ هزار تن گوجه در اندیمشک تولید شد

موسوی با بیان این که گوجه در شهرستان اندیمشک و به دو روش باز و زیر پلاستیکی کشت و روانه بازار مصرف می‌شود، ادامه داد: در فصل کشت گذشته گوجه در بیش از ۳۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به روش فضای باز و ۱۴۰ هکتار به روش زیر پلاستیکی کشت و تولید شده است.

وی بیان کرد: هم چنین طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۱۲ هزار تن از گوجه شهرستان اندیمشک به روش فضای باز و ۱۰ هزار تن نیز به روش زیر پلاستیکی کشت و روانه بازار مصرف گردید.

تولید ۱۰۷ هزار تن سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای در اندیمشک

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که در فصل گذشته بیش از ۱۰۷ هزار تن سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شده است، گفت: عملیات برداشت سیب زمینی، پیاز و گوجه از اراضی کشاورزی شهرستان هم زمان با پایان فصل بهار آغاز و به اتمام رسید.

موسوی با بیان این که توجه به توسعه و گسترش خدمات صنایع تبدیلی یکی ازمهم‌ترین ضرورت‌های ایجاد اشتغال و بهره گیری از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان اندیمشک است، عنوان کرد: توجه به ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان اندیمشک دارای صرفه اقتصادی است و از سرمایه گذاران برای حضور در شهرستان دعوت و حمایت می‌شود.

سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای حضور در اندیمشک حمایت می‌شوند

وی بیان کرد: مشکلات طرح احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک نیز با همکاری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان محلی و استانی در حال رفع شدن است که احداث این پایانه، ظرفیت‌های شهرستان در جهت توسعه کشت و تولید محصول کشاورزی و امکان صادرات آن به کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور را تقویت می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک افزود: با توجه به اقلیم مناسب اندیمشک و موقعیت جغرافیایی شهرستان و هم چنین اجرای طرح‌های گسترده عمرانی در حوزه کشاورزی اندیمشک، باید نگاه به سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی جدی و عملیاتی باشد.

موسوی ادامه داد: به همین جهت، سرمایه گذاران و حضور فعالان اقتصادی در اندیمشک حمایت و مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری توسعه تولید داخلی و گسترش فرصت‌های شغلی جوانان در حوزه کشاورزی اندیمشک بیش از گذشته جدی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات کشاورزان در حوزه انتقال بار و محصولات تولید شده در شهرستان اندیمشک و دیگر شهرهای شمالی استان خوزستان پیش بینی تمهیدات لازم برای انتقال محصولات کشاورزی در فصل‌های کشت آینده را ضروری دانست و گفت: با تمهیدات اجرا شده، نیاز کشاورزان در حوزه انتقال محصولات کشاورزی تأمین و مشکلات ایجاد شده برای آنان، رفع شود.

گفت‌وگو از: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/