رشد ۱۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

خورنا: معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد ۱۶درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در پنج ماهه نخست سال جاری در منطقه ویژه بندرامام خبر داد.

علیرضا خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: با وجود فشارها و غرض‌ورزی‌های قدرت‌های جهانی در سال‌های اخیر، موفقیت‌های بنادر استان خوزستان، بیانگر تقویت نقش و جایگاه کشورمان در معادلات بین‌المللی است.

وی افزود: رشد تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در پنج ماهه نخست سال جاری بسیار مطلوب و موفقیت‌آمیز بوده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان این روند با ۲۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بیش از ۶۵ هزار TEU رسیده است که در سال جاری که با نام تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده این میزان بیش از پیش افزایش یابد.

وی در ادامه میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در پنج ماهه نخست سال جاری را ۶۵،۱۴۴ TEU برشمرد که این مقدار از لحاظ تناژ معادل ۶۴۰ هزار و ۲۱۵ تن بوده و از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.

خجسته تعداد کشتی‌های تمام کانتینری که این میزان کالا را جابه‌جا کرده‌اند را بالغ بر ۱۴۰ فروند عنوان کرد که ۲۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: پایانه کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) دومین پایانه کانتینری فعال در جنوب غربی کشور است که کالاهای مختلف با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و مدرن در آن تخلیه و بارگیری می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *