احداث مجهزترین محل دفن پسماندهای صنعتی در پتروشیمی بندرامام

خورنا: مجهزترین محل دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی و ویژه کارخانجات پتروشیمی منطقه ماهشهر در لندفیل صنعتی شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام راه‌اندازی شد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام،  این مجتمع در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و به منظور صیانت از محیط زیست و مدیریت اصولی بخشی از پسماندهای صنعتی و ویژه و جلوگیری از آلودگی آب و خاک اقدام به ساخت اولین و مجهزترین محل دفن بهداشتی کرده و شرایط لازم  برای دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی کارخانه‌های مستقر در  منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر را  به روش کاملاً علمی، صنعتی و استاندارد فراهم آورده  است.

پروژه مرکز دفن بهداشتی پسماندهای پتروشیمی بندرامام به منظور ارتقاء و بهبود سطح عملکرد زیست محیطی و همچنین برآورده نمودن الزامات زیست محیطی در خصوص پسماندهای صنعتی در زمینی  به مساحت ۱۰ هکتار افتتاح شد و فاز دوم این طرح نیز در سال ۱۳۹۰ با هزینه ۱۵ میلیارد ریال برای ساخت آزمایشگاه، ساختمان‌های اداری و معابر، اجرا و تکمیل شد.

از مشخصات بارز این لندفیل دارا بودن سه حوضچه به منظور دفن بهداشتی و اصولی  پسماندها و همچنین  ایزوله بودن این محل نسبت به محیط اطراف است به طوری که امکان انتشار آلاینده‌های موجود در پسماندها به آب‌های سطحی یا زیر سطحی وجود نداشته و کاملاً عایق است به نحوی که برای احداث این محل از آخرین تکنولوژی‌ها و بهترین مواد بویژه در زمینه پوشش ژئو ممبران و ژئو تکستایل و همچنین سیستم زهکشی استفاده شده و تاکنون هزاران تن از پسماندهای صنعتی کارخانه های پتروشیمی در این لندفیل دفن شده است.

در دوسال گذشته تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ تن از ضایعات خطرناک کارخانه‌های پتروشیمی  منطقه ماهشهر به این مکان منتقل و به روش کاملاً اصولی دفن شده و تفاهم نامه دفن سایر پسماندهای دارای مجوز سازمان حفاظت محیط زیست با پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر منعقد شده است.

پتروشیمی بندرامام با وقوف کامل به مسئولیت خود در زمینه حفظ محیط زیست، و در راستای توسعه پایدار با پایبندی به اصول زیست محیطی حداکثر تلاش خود را معطوف به کاهش آلاینده‌های منطقه با استفاده از مناسب‌ترین فن‌آوری‌ها موجود کرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *