واگذاری ۱۵ هکتار از اراضی راه‌آهن برای توسعه پایانه غلات بندر امام

خورنا: معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از واگذاری ۱۵ هکتار از اراضی راه‌آهن جنوب برای توسعه پایانه غلات بندر امام خبر داد.

مسعود قاسمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندر امام اظهار کرد: به منظور تکمیل اراضی پشتیبانی برای توسعه پایانه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، راه‌آهن جنوب با اداره کل بنادر و دریانوردی استان به تعامل مشترک می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به توافق حاصل شده  بین این اداره کل و راه آهن جمهوری اسلامی در نشست مشترک با معاون عملیات راه آهن جمهوری اسلامی و مدیر کل راه آهن جنوب در تیرماه سال جاری گفت: بر این اساس۱۵ هکتار از اراضی پلاک ۲۳ راه آهن جنوب به منظور توسعه فعالیت‌های پایانه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و تسهیل در تردد  کشنده‌ها و دیگر وسایط نقلیه به اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان واگذار می‌شود.

قاسمیان همچنین اظهار داشت: در همین راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خود را به برآورده شدن نیازهای راه آهن و ارائه خدمات متقابل ملزم دانسته، و در پرتوی این همکاری و تعامل مشترک، زمینه برای روان‌تر شدن چرخه نقل و انتقال کالا و ارائه خدمات هر چه بهتر به صاحبان کالا و مشتریان فراهم خواهد آمد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از شهریور سال ۸۹ با اجرایی کردن رژیم حقوقی خاص مناطق ویژه، امکانات و تسهیلات بیشتری برای صاحبان کالا و سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم آورده و تملیک اراضی  پیرامون در همین راستا صورت می‌پذیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *