اختصاص ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی به بهبهان

خورنا: فرماندار بهبهان از اختصاص ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی خوزستان به این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی‌محبوب صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در شرکت پالایش گاز بیدبلند یک بهبهان برگزار شد، با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از محل تملک و دارایی خوزستان به این شهرستان اظهار کرد: در سال ۹۱ و با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، مبلغ ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان به بهبهان اختصاص یافته که رقم نسبت به ۲۰ میلیارد تومان سال گذشته، ۲۰.۶ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: این بودجه‌ها در دو مرحله جذب خواهند شد که در مرحله اول، ۲۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده و در مرحله دوم اعتباراتی را از سر فصل بودجه استان دریافت می‌کنیم.

فرماندار بهبهان با بیان اینکه از استاندار خواسته است تا اجازه دخالت بیشتری به فرمانداران در موضوع تعیین بودجه را بدهد، افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های هر شهر با مسایل آن بیشتر آشنا بوده و بهتر می‌توانند پیشنهادات خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به فصل‌بندی بودجه تملک و دارایی ادامه داد: فصل نخست این بودجه مربوط به مسکن، عمران شهری، روستایی و عشایری بوده تا نیازمندی‌های ضروری و مورد نیاز مردم از جمله آب، فاضلاب، بهسازی منازل روستایی و راه روستایی را ر سال جاری و سال آخر اجرایی دولت دهم به سرانجام برسانیم.

باذلی‌محبوب آموزش، حمل و نقل، فرهنگ و هنر در کنار رسانه‌های جمعی و گردشگری و کشاورزی و منابع طبیعی را فصل‌های بعدی این بودجه عنوان کرد و گفت: البته ما اعتراضاتی را نسبت به این نوع فصل‌بندی و ترتیب‌ آنها داشته‌ایم زیرا به طور مثال کشاورزی پس از فرهنگ و هنر جای دارد در صورتی که از اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی فرهنگ و هنر در سال ۹۰ تنها ۳۰۰ میلیون آن وارد بهبهان شده و باقی آنها حتی به ما نرسید.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین خواستار افزایش سهم امنیت هستیم زیرا سهم بسیج در کل استان تنها ۲ میلیارد تومان بود، در حالی که بیشترین وظایف را برگردن این دستگاه انداخته و امور محول شده و اعتبارات آنها با یکدیگر همخوانی ندارند.

رئیس شورای اداری بهبهان از پیش‌بینی ۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای سهم فصل سطح استان خبر داد و اظهار کرد: طبق گفته استاندار خوزستان، هر فرمانداری که پروژه‌های تصویب شده را تا پایان سال جاری به مرحله موافقت‌نامه رسانده و اعتبارات خود را از صندوق بودجه استان خارج کند، سهم بیشتری از این اعتبارات ۸۳.۸ میلیارد تومانی کسب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال ۹۱ باید سالی جهشی برای اجرای پروژه‌های شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های شهرستان باید بودجه‌های اختصاص داده شده را از مدیران کل خود در استان و حتی وزیران خواسته و آنها را وارد بهبهان کنند.

باذلی‌محبوب به طرح مهر ماندگار استان اشاره و تصریح کرد: باید طرح‌هایی را که تا پایان تیرماه ۹۲ امکان بهره‌برداری از آنها وجود دارد را به استانداری ارسال کنیم و به این نکته نیز توجه ویژه داشته باشیم که اگر پروژه‌ای در طرح مهر ماندگار تصویب نوشد با تغییر دولت دهم زمان زیادی را از دست خواهیم داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ورزشگاه و مجموعه ورزشی شهید بقایی، سد آریوبرزن و کشتارگاه صنعتی بهبهان از جمله پروژه‌هایی هستند که نیازمند توجه بوده زیرا با وجود پیشرفت خوبی که داشته‌اند به دلیل عدم تزریق اعتبار، متوقف شده‌اند.

فرماندار بهبهان در پایان خوستار افزایش ظرفیت انتقادپذیری در میان مسئولان شد و گفت: نقد صیقل‌دهنده مدیران بوده و باعث افزایش توان عملکرد آنها خواهد شد، ضمن اینکه پذیرفتن نقد نه تنها لطف نبوده بلکه وظیفه ذاتی مدیران و مسئولان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *