ارز آوری ۱۰ میلیون دلاری گردشگری سلامت در خوزستان

خورنا گردشگری سلامت ( توریست درمانی ) پارسال در خوزستان ۱۰ میلیون دلار ارزآوری داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.
دکتر حق پرست افزود: در این مدت بیش از سه هزار بیمار از کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس برای درمان بیماری های خود از جمله قلبی – عروقی ، دندان پزشکی ، کلیوی ، پوست و مو و نازایی به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند.
وی از فعالیت ۶ شرکت خوزستانی فعال در زمینه گردشگری سلامت در کشور عراق خبر داد و گفت: قراردادهای تبادل اطلاعات و تجربیات علوم پزشکی و خدمات درمانی بین استان خوزستان و استان های میسان و بصره عراق منعقد شده است.
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی سامانه رهگیری الکترونیکی بیماران از ورود به کشور تا مراحل درمان و خروج از کشور و ارتقای کیفیت خدمات در مراکز درمانی و بیمارستان های استان و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های خدمات علوم پزشکی استان در خارج از کشور را از جمله اقدامات امسال در حوزه گردشگری سلامت خبر داد.
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با قدمت هزار و ۷۰۰ ساله ، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان به شمار می رود و دارای ۱۱ دانشکده ، ۲۱ شبکه بهداشت و درمان ، ۲۴ مرکز بهداشت شهرستان و ۱۶ مرکز آموزش بهورزی ، ۳۰ بیمارستان و بیش از ۷۵ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، Ph.D تخصصی ، فلوشیپ ، فوق تخصصی و MPH است.