افزایش 7 درصدی قیمت گندم، منطقی نیست

دوراهی گندم کاران خوزستانی: همکاری پرسود با قاچاقچیان عراقی یا فروش با ضرر، به دولت!

خورنا یک مقام مسئول اظهار داشت: افزایش ۷ درصدی قیمت گندم با وجود تورم حداقل ۱۵ درصدی، منطقی نیست.

یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرنگار خورنا بیان کرد: در حالی که تورمی حدود ۱۵ درصدی را در سال گذشته پشت سر گذاشتیم، تنها شاهد افزایش ۷ درصدی قیمت گندم هستیم و قیمت گندم از ۱۰۸۰ به ۱۱۵۰ تغییر کرد و این موضوع باعث نارضایتی گندم کاران شده است.

وی ادامه داد: ادامه روند فعلی ممکن است باعث دلسردی گندم کاران در سال جاری و سالهای آینده شود و این امر باعث افزایش چشمگیر واردات گندم خواهد شد که با سیاست های اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه سازگار نیست.

وی در ادامه گفت: افزایش ۷ درصدی قیمت هر کیلو گندم، درحالی است که هزینه های کاشت و برداشت بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول بیان داشت:  قیمت‌های اعلام‌شده خرید گندم با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، کود، گازوئیل و سایر مواد مصرفی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست و سود مناسبی را عاید آنها نمی‌کند.

وی در پایان ضمن درخواست از رسیدگی به وضعیت کشاورزان، هشدار داد: در این شرایط، قاچاقچیان عراقی خواستار خرید گندم با قیمت ۱۶۰۰ تومان هستند و با مراجعه مستقیم به کشاورزان، پیشنهادات خود را جهت خرید گندم ارائه میکنند و در صورتی که قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت افزایش منطقی نداشته باشد، راهی جز همکاری با قاچاقچیان عراقی برای کشاورزان باقی نمیماند./ پایان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • m.abbasi it create a dream in the sharp eyes of the sickle, The God who axalted the sature of the whea
  • m.abbasi it create a dream in the sharp eyes of the sickle, The God who exalted the sature of the whea