هفت گام تحول بخش تعاونی را با جدیت پیگیری می کنیم

خورنا

هوشمند صفائی پیش از ظهر امروز در دومین نشست اتاق فکر تحول بخش تعاونی استان خوزستان گفت: نخستین و مهمترین اصل، فرهنگ سازی تعاون در بین اقشار جامعه است که برای اجرایی کردن آن پیگیر تنظیم تفاهم نامه با صداو سیما به منظور ساخت برنامه های ترویجی تعاون، برگزاری همایش های ترویجی و مسابقات ورزشی ویژه خانواده تعاون هستیم.

وی اضافه کرد:‌ دومین گام توجه به مقوله آموزش،   تحول در نظام مدیریتی و حمایت از مدیران موفق است که با همکاری اتاق تعاون، برگزاری دوره های آموزشی قوانین و مقررات تعاون، تجارت خارجی و استاندارد سازی ویژه تعاونی ها را در دستور کار داریم.

صفائی افزود:‌ سومین محور، تقویت تعاملات شبکه ای فی مابین تعاونی ها و استفاده از ظرفیت های آنها در رفع نیازهای همدیگر است که در این خصوص با ایجاد سایت اینترنتی بازاریابی و تبلیغات ویژه عرضه محصولات تعاونی ها و تلاش در ایجاد ارتباط کاری بیشتر بین تعاونی ها داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، گام بعدی در سیاست های ابلاغی را برگزاری نمایشگاه و ایجاد بازار فروش محصولات تعاونی ها برشمرد و گفت: برای رسیدن به این منظور به دنبال اختصاص مکانی ویژه برای برگزاری نمایشگاه دایمی عرضه محصولات تعاونی ها هستیم. اتاق تعاون نیز پیگیر برگزاری نمایشگاه و آموزشگاه صنایع دستی در آبادان است. همچنین در خصوص گسترش تجارت خارجی، حضور گسترده محصولات تعاونی ها را در بازار بصره با جدیت پیگیری می کنیم.

صفائی افزود: راهکار بعدی، برند سازی و توسعه بازار تعاونی ها است که ما  به دنبال معرفی و تقویت تعاونی های موفق و آینده دار استان هستیم. هدف اصلی معرفی تعاونی به عنوان یک برند موفق در استان است. گام بعدی اعمال نظارت بر تعاونی ها از طریق خود آنها است. در این خصوص تقویت و حمایت از اتاق تعاون و اتحادیه های تعاونی ها را در دستور کار داریم.

وی، گام آخر را تامین مشوق ها و منابع مالی دانست و گفت: دو راهکار برگزاری نشست با استانداری به منظور الزام دستگاه های موثر در پرداخت تسهیلات و تقویت مشوق های غیرمالی از طریق تسهیل ارتباط تجاری بین تعاونی ها و کشورهای همجوار و اعمال تخفیف های مالیاتی و بیمه را دنبال می کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان هسته اصلی و منشور تعاون را در این هفت گام نهفته دانست و گفت:‌ با برگزاری نشست های هفتگی اتاق فکر، با جدیت پیگیر اجرایی کردن این هفت گام تحول بخش تعاونی هستیم.

منبع / مهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *