فعالیت ۵۵۰ داروخانه و ۳۰ مرکز پخش دارو در خوزستان

خورنا – حسین عبدالعزیزی: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وظایف این معاونت در مدیریت نظارت بر غذا و دارو، گفت: در حال حاضر ۵۵۰ داروخانه بخش خصوصی و بیمارستانی و ۳۰ مرکز پخش دارو در استان فعالیت می‌کنند.

دکتر بهزاد شریف‌مخمل‌زاده با اشاره به فعالیت ۲۸۰ کارخانه تولید کننده مواد غذایی در سطح استان اظهار کرد: از این تعداد، نظارت بر تولیدات حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ کارخانه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در حوزه مدیریت آزمایشگاه کنترل فراورده های غذایی بهداشتی و دارویی تصریح کرد: در این حوزه، استان خوزستان در سال گذشته رتبه سوم کشور را کسب کرد.

مخمل‌زاده با بیان این که این دانشگاه دبیر قطب خلیج فارس در سازمان غذا و دارو، نظارت بر دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر، و رابط وزارتخانه است، به فعالیت‌های انجام شده در مرکز تحقیقات معاونت اشاره و عنوان کرد: در زمینه ارزیابی مخاطرات فراوده‌های غذایی و دارویی پروژه‌های مختلفی انجام شده یا در حال انجام است تا این فراورده‌ها در سلامت کامل در اختیار مردم قرار گیرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *