کشف بیش از ۸۳۰ گرم طلای قاچاق در بهبهان

خورنا: مسئول حوزه اطلاع رسانی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در بازرسی‌های به‌عمل آمده از واحدهای صنفی طلا در بهبهان، ۸۳۰.۷۱۲ گرم طلای قاچاق کشف و توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، داریوش احمد‌زاده اظهار کرد: در بازرسی‌های به‌عمل آمده از واحدهای صنفی طلا در شهرستان بهبهان که توسط کارشناسان این اداره کل صورت پذیرفت ۸۳۰.۷۱۲ گرم طلای قاچاق و بدون کد استاندارد کشف و توقیف شد.

کارشناس انگ فلزات گرانبها گفت: طلاهای توقیفی شامل ۵۶۰.۵۳۶ گرم طلای خارجی (قاچاق) و همچنین مقدار ۲۷۰.۱۷۶ گرم طلای بدون نشان و کد شناسایی سازنده بوده است.

وی افزود: متاسفانه در حین این بازدیدها، برخی از طلافروشان واحدهای خود را تعطیل و از بازرسی بازرسان این اداره کل ممانعت به‌عمل آوردند که این امر موجب تردید کارشناسان این اداره کل در خصوص عیار صحیح و مرغوبیت فلزات گرانبهای عرضه شده شد، که مراتب به واحد حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان به‌منظور طی کردن سایر مراحل قضایی اعلام شده است.

وی طلا فروشان را به دلیل دقت نکردن به وجود کد شناسایی حک شده بر روی طلا، در هنگام تحویل از بنکداران مقصر دانسته و گفت تمام طلا فروشان استان موظف به هوشیاری و دقت کامل هنگام تحویل طلا از فروشنده‌های سیار سایر استان‌ها (کیفی‌ها) هستند.

احمدزاده گفت: این اداره کل با جدیت تمام نسبت به کنترل بازار و برخورد قانونی با متخلفان اقدامات لازم را صورت داده در صورت مشاهده مصنوعات طلای فاقد کد شناسایی با طلا فروشان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد انتظار مراتب را به‌منظور بررسی موضوع با تلفن ۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *