خوزستان رتبه اول کشوری در زمینه سرمایه‌ گذاری خارجی را داراست

خورنا: استاندار خوزستان گفت: در سال جاری با میزان یک میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال سرمایه گذاری خارجی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در ستاد سرمایه‌‌گذاری استان که در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ارتباط خوبی با کشورهای حوزه خلیج فارس داریم، اما باید به دنبال آن باشیم که ارتباط خود را با کشورهای پاکستان، هند و روسیه برقرار کنیم.

وی بیان کرد: بهترین و توجیه‌پذیرترین سرمایه‌گذاری در کشور، طرح‌های مورد اجرا در بحث پتروشیمی است، چراکه صادرات خوبی دربر دارد، بنابراین آمادگی فعالیت در عرصه‌های مختلف این صنعت را داریم.

*بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان مهیاست

استاندار خوزستان با بیان اینکه بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان مهیا است، گفت: در سال جاری تاکنون با میزان یک میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال سرمایه‌گذاری خارجی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی عنوان کرد: باید ارتباط خود را با کشورهای دیگر به خصوص سرمایه‌گذاران خارجی برقرار و حفظ کنیم، چراکه این امر ما را یک گام به جلو سوق می‌دهد.

*باید زمانی که نیاز بود اقدام به واردات کاغذ می‌کردیم

وی تصریح کرد: در صنایع مربوط به خوشه کشت و صنعت در چند سال اخیر عملکرد خوبی داشته‌ایم، زمانی ما کاغذ مورد نیاز خود را وارد می‌کردیم، اما اکنون به کار تولید کاغذ مشغول هستیم.

حجازی با اشاره به اینکه در بخش صنایع تبدیلی، فرآوری و کشاورزی رشد بسزایی داشته‌ایم، ادامه داد: با توجه به اینکه در آینده بسیاری از کشورها با کمبود غذا و محصولات کشاورزی روبه‌رو خواهند شد، فرصت مناسبی برای صادر کردن محصول خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در ابتدای این مراسم در مورد چگونگی و نحوه برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی که قرار است در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه برگزار شود بحث و گفت‌وگو به عمل آمد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *