تشکیل ۳ کمیته گرامی‌داشت سوم خرداد در خرمشهر

خورنا: فرماندار خرمشهر از تشکیل سه کمیته گرامی‌داشت سوم خرداد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله حسینی امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سوم خرداد و حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تاریخ جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام دارای اهمیت و جایگاه بسیار بالایی در عرصه ملی و حتی بین‌المللی دارد.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: در واقع این روز نیروی ایمان رزمندگان اسلام بر توان نظامی و تسهیلاتی رژیم بعثی غلبه کرد و به خواست خدا خرمشهر آزاد شد.

حسینی تصریح کرد: این حماسه بزرگ برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم و به نام فرزندان انقلاب اسلامی ایران به ثبت خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهایی که صدام را در حمله به ایران مورد حمایت قرار داده بودند پس از فتح خرمشهر به ناکارآمدی سلاح در برابر نظام اسلامی و شکست در جنگ اعتراف کردند.

فرماندار خرمشهر خاطرنشان کرد: در این راستا و به پاسداشت خون شهدای عملیات بیت المقدس و مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید آیین های گرامی داشت سالروز آزادی خرمشهر با شکوه برگزار شود.

حسینی افزود: در این راستا این سه کمیته برای برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری آیین‌های سوم خرداد تشکیل می‌شود.

وی گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته ایثارگران به مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، کمیته فرهنگی و هنری به مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته نیروهای مسلح به مسئولیت ناحیه مقاومت بسیج هستند.

فرماندار خرمشهر در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و هماهنگی موثر و مناسب بین این سه کمیته شاهد برگزاری هرچه مناسب تر آیین های سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهرستان باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *