استاندار خوزستان: کلاسهای سنگی استان ظرف سه تا چهار سال آینده جمع‌آوری می‌شوند

استاندار خوزستان گفت: بیش از هزار کلاس سنگی در مناطق عشایری و صعب‌العبور استان وجود دارد که امیدواریم ظرف سه تا چهار سال آینده با جایگزین کردن کلاسهای استاندارد تمامی آنها را جمع آوری کنیم.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی امروز چهار شنبه ۲۵ تیرماه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: سنجش سلامت دانش آموزان شهری، روستایی و عشایری یکی از دستورکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد که کلیه دانش‌آموزان استان قبل از ورود به مدارس از لحاظ شنوایی، بینایی و ذهنی مورد سنجش کامل قرار بگیرند.

وی گسترش مداراس استثنایی در استان را دستور کار دوم این جلسه عنوان کرد و افزود: از آنجایی که شاخص‌های استان در این زمینه نسبت‌های به دیگر استانهای هم تراز کمتر بوده لذا ما از سال ۹۶ تاسیس هشت مدرسه استثنایی را در دستور کار قرار دادیم که تعدادی از این مدارس در شهرستانهایی چون دزفول، اندیمشک و بهبهان به بهره‌برداری رسیده و در اهواز و باوی نیز با کمک خیرین در حال ساخت می‌باشند.

استاندار خوزستان یادآور شد: البته آموزش و پرورش طرحی نیز دارد که طی آن در هر روستا، بخش و یا شهری که بیش از چهار دانش آموز استثنایی وجود دارد کلاس‌هایی را برای این منظور تامین بکنند تا دیگر خانواده مجبور نباشند برای تحصیل فرزند استثنایی خود به مراکز شهرها مراجعه بکنند.

شریعتی بیان کرد: بحث دبیرستانهای کار و دانش نیز سومین دستور کار این جلسه بود و بنا شد نه تنها در زمینه ساخت اینگونه مدارس توجه ویژه‌ای بشود بلکه رشته‌هایی هم که در آنها تدریس می‌شود متناسب با علاقه مردم و پتانسیل و نیاز بازار کار آن منطقه باشد.

وی در پایان گفت: بیش از هزار کلاس سنگی در مناطق عشایری و صعب‌العبور استان وجود دارد که امیدواریم ظرف سه تا چهار سال آینده با جایگزین کردن کلاسهای استاندارد، تمامی آنها را جمع آوری کنیم.