بازار امام اهواز بهسازی و زیبا‌سازی می‌شود

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا مهراب فلسفی‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: این عملیات بهسازی و نوسازی در دو‌ مرحله اجرایی می‌شود که فاز اول آن که تا پانزدهم اسفندماه تکمیل می‌شود و شامل شامل زنگ زدایی، زیرسازی و رنگ آمیزی سقف فلزی با رنگ سفید اپوکسی، برداشتن موزاییک های فرسوده بام پیاده رو، شیب بندی، احداث راه آب و ناودان های جدید، ایزوگام و نصب موزاییک های جدید است.

شهردار منطقه یک اهواز ادامه داد: مرحله دوم عملیات زیباسازی خیابان امام (ره) از پانزدهم فروردین سال جدید آغاز می‌شود و شامل تخریب نمای فعلی رواق ها و اجرای نمای جدید با مصالح سنگ و آجر پلاکی، احداث رواق در ادامه رواق های فرعی های منتهی به خیابان امام، احداث فاضلاب جدید و هدایت آبراه‌ها به فاضلاب، احداث سقف کاذب پیاده رو، کفپوش گذاری کف خیابان با کفپوش دمبلی، کفپوش گذاری پیاده رو با سنگ گرانیت نطنز ۴۰×۴۰، احداث و نصب پروژکتور نوری در سقف فلزی، نصب چراغ های ۶۰×۶۰ در سقف کاذب پیاده رو، نصب لوله جهت آبسردکن ها و سیستم خنک کننده (مه پاش)، نصب فلاور باکس و مبلمان شهری می باشد.

گفتنی است که ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ(ره) یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر اهواز است که در پیش از انقلاب به نام بازار شاه معروف بود. این بازار که هر ساله میزبان گردشگران بیشمار داخلی و خارجی است از دو طبقه با بیش از ۲۵۰ مغازه تشکیل شده است.