استاندار خوزستان خبر داد:

افتتاح ۳۴۷ پروژه استانی در خوزستان طی هفته دولت/ معاون اول رئیس‌جمهور به خوزستان سفر می‌کند

استاندار خوزستان عنوان کرد: امسال در هفته دولت در استان خوزستان ۳۴۷ پروژه استانی به ارزش ریالی ۶۵۱ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته دولت در استان خوزستان که شامگاه یکشنبه چهارم شهریورماه ۹۷ در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد غلامرضا شریعتی فلسفه اصلی گرامیداشت هفته دولت را ادامه راه شهیدان دولت من‌جمله رجایی و باهنر دانست و افزود: این شهیدان بزرگوار با ایمان و رشادت تمام در مقابل مشکلات زمانه خود ایستاده و ضمن پیوند ناگسستنی خود با آرمانهای انقلاب و امام امت توانستند علاوه بر گذاشتن حیات فردی و اجتماعی خود در راه انقلاب، جان عزیز خود را نیز در این مسیر فدا کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول حیات چهل ساله خود همیشه با ناملایمتهای فراوانی از سوی استکیار جهانی مواجه بوده است اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت آمریکا هم‌اکنون نیز درصدد هست که باردیگر شرایط را بگونه‌ای رقم بزند که هرچه بیشتر کشور را تحت فشار قرار دهد تمامی دولتمردان و دست‌اندرکاران نظام وظیفه دارند ضمن دوری از یأس و ناامیدی، فضایی مالامال از نشاط و امید به آینده را در کشور ایجاد کنند.

وی در ادامه برگزاری نمایشگاه هفته دولت را تلاشی در جهت تزریق امید و نشاط هرچه بیشتر به جامعه دانست و خاطر‌نشان کرد: نمایشگاه هفته دولت همانند فرصت بسیار مناسبی است که بوسیله می‌توان ضمن نشان دادن تلاشها و فعالیتهای مستمر صورت گرفته توسط دولتمردان کشور در حوزه‌های مختلف خصوصا در تولید علم و فناوری، زمینه ایجاد امیدواری هرچه بیشتر به آینده را نیز در نسلهای جوان کشور فراهم کرد.

شریعتی ضمن بیان این مطلب که شعار دولت دوازدهم شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی است عنوان کرد: هر چه دولت و نظام در مقابل مردم پاسخگو‌تر باشد نه تنها امید و نشاط بیشتری در جامعه شکل خواهد گرفت بلکه احساس مردمی بودن دولت و حکومت نیز در بین مردم هم بیشتر خواهد شد.

استاندار خوزستان با ییان اینکه کارهای بزرگ و زیرساختی فراوانی توسط دولت در استان خوزستان شروع شده است اظهار کرد: اگر چه اجرای چنین پروژه‌های زیرساختی حق استان خوزستان است و باید خیلی زودتر از اینها امکان اجرایی شدن آنها فراهم می‌شد ولی دولت یازدهم و دوازدهم علیرغم تمامی مشکلاتی بودجه‌ای که داشته و دارد بر‌خود وظیفه دانسته که در مسیر حل این مشکلات که در استان گام‌های اساسی را بر دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به مصوبه ویژه دولت در سال ۱۳۹۶ در مورد خوزستان گفت: دولت در این مصوبه بر خود فرض کرده است که در حوزه‌های زیرساختی استان مثل ریزگردها، آب و فاضلاب، برق، فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، اصلاح و احیای رودخانه کارون و همچنین مشکلات زیست محیطی استان تلاشهای اساسی را در جهت حل آنها انجام دهد.

شریعتی از مهمترین دستاوردهای نظام را استقلال سیاسی کشور دانست و افزود: استقلال اقتصادی اگر چه هنوز به طور کامل محقق نشده است ولی دولت در مباحث اساسی آن مثل تامین کالاهای اساسی و استراتژیک کشور توانسته تلاشهای وافری را برای به حداقل رساندن وابستگی‌ها در این خصوص انجام دهد.

استاندار خوزستان افزود: البته ناگفته نماند که پیشرفتهای قابل ملاحظه‌ای در این زمینه تاکنون رخ داده و تا حد بسیار زیادی مسیر رسیدن به این مهم مرتفع شده است ولذا برپایی چنین نمایشگاههایی می‌تواند برای نشان دادن این مسیر طی شده فرصت بسیار مناسبی باشد.

وی عنوان کرد: امسال در هفته دولت در استان خوزستان ۳۴۷ پروژه استانی به ارزش ریالی ۶۵۱ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

شریعتی در ادامه از سفر معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان خبر داد و تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز، افتتاح رسمی طرح آبرسانی غدیر، افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان، افتتاح بیمارستانهای سوانح و سوختگی و ابوذر اهواز، پروژه تولید کک سبز و MDF و همچنین دیگر پروژه‌هایی که در بخش خصوصی و دولتی در استان به اتمام رسیده و اعتبارات قابل ملاحظه‌ای نزدیک به هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است نیز از جمله پروژه‌های ملی زیرساختی است که طی هفته دولت در استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهند رسید.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم این نمایشگاه بتواند با نشان دادن گوشه‌هایی از خدمات دولتمردان و دستگاههای اجرایی، زمینه‌های لازم برای امیدوارکردن هرچه بیشتر مردم استان را به آینده روشن کشور فراهم کند.