۶ هزار تن خرما از خرمشهر صادر می‌شود

خورنا: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار تن خرما توسط پنج کارگاه خرید و بسته‌بندی خرما در شهرستان خریداری شده که به‌زودی صادر می‌شود.

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶ هزار تن خرما توسط پنج کارگاه خرید و بسته‌بندی خرما در شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: رقم عمده محصول برداشت شده، استعمران است که توسط کارگاه‌های خرید و بسته‌بندی موجود در شهرستان با نرخ‌های توافقی حداکثر تا قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ ریال از باغداران خریداری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

* صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خرمشهر تشکیل می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان عنوان کرد: این صندوق حمایت با همت و تلاش روستاییان خرمشهر و تعامل مضاعف فرماندار شهرستان امسال تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، تجمع و تخصیص مطلوب منابع مالی برای ارتقای نرخ رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و ساماندهی نیاز و اعتباری برای تولید کنندگان است.

داوری خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسات متعددی با مسئولان محلی و اعضای شورا و دهیاران روستایی برگزار و انجام می‌شود.

وی چنین گفت: سرمایه این صندوق از ۵۱ درصد مشارکت کشاورزان و تشکل‌های تولیدی بخش و ۴۹ درصد با سرمایه‌گذاری دولت تشکیل می‌شود و جمع سرمایه اولیه آن افزون بر ۳۰ میلیارد ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در پایان اظهار کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به کشاورزان منطقه و توسعه اقتصاد کشاورزی در شهرستان خرمشهر است که امیدواریم با همت مسئولان استانی و ملی بیش از پیش محقق شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *