امام جمعه شادگان: مراحل پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین هموارتر شود

خورنا: امام جمعه شادگان گفت: بسیاری از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج، زوجین را با مانع ضامن روبه‌رو کرده و با طولانی شدن روند ارائه تسهیلات آغاز زندگی مشترکشان را با مشکل مالی مواجه می‌کنند.

 حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اجتماعی فارس در آبادان با تبریک به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: زن و مرد به خاطر اختلاف جنیست، نیازهای متفاوتی دارند، این نیازها نشأت گرفته از فطرت هر کدام آنهاست و به نوعی تکامل کننده ‌آنها است.

وی افزود: به عبارت دیگر این نیازها متفاوت است، نیازهای زن از روحیه زنانگی او سرچشمه می‌گیرد و نیازهای مرد از روحیه مردانگی او سرچشمه می‌گیرد، گاهی زن و مرد به این نکته توجه ندارند و نیاز متقابل همدیگر را نشناخته و برآورده نمی‌کنند.

امام جمعه شادگان خاطرنشان کرد: ازدواج سلامت جامعه را رقم می‌زند و در صورتی‌که طبق اصول انجام شود، سبب برآورده شده خواسته‌های جوانان می‌شود.

وی اضافه کرد: امروزه وجود مشکلات بسیاری نظیر مسکن و اشتغال، مشکلات بسیاری برای زوج‌های زواج ایجاد کرده و آنها را برای ادامه زندگی مشترک به‌ویژه در کلان شهرها دچار مشکل کرده است.

شرفی خاطرنشان کرد: در این راستا مسئولان امر باید با ارائه راهکارهای مطلوب و مؤثر برای جوانان ایجاد اشتغال کرده و هزینه‌های بالای مسکن را کاهش دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج، زوجین را با مانع ضامن روبه‌رو کرده و با طولانی شدن روند ارائه تسهیلات آغاز زندگی مشترکشان را با مشکل مالی مواجه می‌کنند.

امام جمعه شادگان در پایان گفت: خانواده‌ها نیز باید در کنار مسئولان، زمینه‌های ازدواج آسان را فراهم کرده و از این طریق به سلامت جامعه کمکی مضاعف کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *