احداث اولین نیروگاه خورشیدی استان در شهر ملاثاتی

خورنا – رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان گفت: اولین نیروگاه خورشیدی استان به ظرفیت ۱۰ مگاولت آمپر در شهرملاثانی درحال احداث می باشد که در آینده نزدیک با بهره برداری از این نیروگاه، ملاثانی به عنوان طلایه دار انرژی خورشیدی در استان تبدیل می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ با حضور در نماز جمعه شهر ملاثانی افزود: این نیروگاه توسط بخش خصوصی و از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی اجرا می شودکه موجب اشتغالزایی مستقیم وغیرمستقیم ۴۰ نفرازجوانان منطقه می گردد.

وی در ادامه به پروژه های شرکت برق منطقه ای خوزستان در شهرملاثانی اشاره کرد و اظهار داشت: احداث یک پست جدید ۱۳۲ کیلوولت در ملاثانی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال، احداث یک خط ارتباطی ۱۳۲ کیلوولت، احداث یک پست جدید در شهرشیبان و احداث خط انتقال چهار مداره در شهر باوی پروژه هایی هستند که کمک می کنند شبکه برق در این منطقه به پایداری مطلوب برسد.

دشت بزرگ همچنین گفت: افزایش دمای هوا در چند ماه گذشته موجب شده مردم از وسایل سرمایشی بیشتری استفاده کنند که به دنبال آن موجب بالا رفتن مصرف برق می شود به طوری که پیک مصرف تاکنون در استان خوزستان به ۸۲۲۰ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۵/۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: به همین دلیل از همه مردم انتظار داریم با رعایت مدیریت مصرف به خدمتگزاران خود در صنعت برق استان کمک کنند تا بتوانند برقی پایدار و مطمئن جهت آنان تامین کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: همچنین از خَیّرانی که در حوزه هایی مانند ساخت مدرسه، مسجد و… فعال هستند درخواست داریم به کمک صنعت برق استان بیایند و در احداث خطوط و پست های انتقال برق مشارکت کنند چرا که برق به عنوان صنعت زیر بنایی نقش مهمی در توسعه همه بخش ها دارد.

همچنین امام جمعه شهرملاثانی نیز با ذکر احادیثی بر رعایت مصرف بهینه برق توسط همه مشترکان تاکید کرد.

حجت الاسلام خلیل امیری فرد افزود: گرما یک موضوع جهانی است و خوزستان بسیار گرمتر از جاهای دیگر است که می طلبد مردم در ساعت هایی که اوج مصرف برق است استفاده از لوازمی که برق بیشتری مصرف می کنند را به ساعت های دیگر منتقل کنند.

امیری فر با بیان اینکه مردم توان پرداخت قبض های بالای برق را در استان خوزستان ندارند، درخواست کرد تخفیف هایی همانند آنچه برای استان سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شده برای مردم خوزستان نیز لحاظ گردد.

در ادامه این مراسم، از سوی پایگاه مقاومت بسیج شرکت برق منطقه ای خوزستان در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق تعداد ۴۰۰ لامپLED بین نمازگزاران توزیع شد.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان به همراه جمعی از معاونان و مدیران زیر مجموعه در نماز جمعه شهر ملاثانی حضور یافتند و در پایان نماز به درخواست ها و مشکلات مردم رسیدگی کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *