در آبادان صورت میگیرد: ترویج تولید محصول سالم و پایداری نظام های تولید

خورنا –
در آبادان صورت میگیرد:
ترویج تولید محصول سالم و پایداری نظام های تولید
کارشناسان مروج مدیریت جهاد کشاورزی آبادان ترویج محصول سالم را در بین بهره برداران بخش کشاورزی و روش های رسیدن به این محصول را در دستور کار دارند.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان خبر فوق گفت: از آنجا که سموم شیمیایی جز در مبارزه با آفات مشخص در فصولی معین و همچنین رقم های خاص در آبادان کاربردی ندارد میتوان گفت تلاش برای رسیدن به محصول سالم و ارگانیک در آبادان مثمر ثمر خواهد بود.
ناجی شهیب زاده افزود: کشاورزی ارگانیک نظامی اقتصادی، اجتماعی و مدیریت تولیدی اکولوژیک است و استفاده بیش از حد کودهای شیمیایی و سموم در اکثر موارد نه تنها منجر به افزایش عملکرد نمی شود بلکه پایداری نظامهای تولید را کاهش می دهد.
شهیب زاده با اشاره به اینکه عملیات کاهش سموم و کودهای شیمیایی با مجموعه سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی عجین شده گفت: مروجین جهاد کشاورزی آبادان در مراکز به طور مرتب در بازدید های روزانه و مستمر روش های رسیدن به محصول سالم را به بهره بردار آموزش داده و با برگزاری دوره های آموزشی ترویجی اصول بهداشت نخلستان و استفاده از روش های مکانیکی و زراعی مبارزه با آفات سعی دارند ورود هرگونه نهاده کودهای شیمیایی، آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها را به فرآیند تولید به حداقل ممکن برسانند که تاکنون ده دوره آموزشی در این زمینه برگزار شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *