فتح خرمشهر امتداد شکست حصر آبادان بود

خورنا: بهرام ایلخاص‌زاده اظهار داشت: شکست حصر آبادان سرآغاز عملیات‌های بزرگ هشت‌سال دفاع مقدس بود.
به گزارش خورنا به نقل از فارس، وی بیان کرد: شکست محاصره آن بسیار دشوار به نظر می‌رسید اما رزمندگان اسلام در عملیات ثامن الائمه با رشادت، این محاصره را شکستند و اولین پیروزی بزرگ خود را در جنگ به ثبت رساندند.
فرماندار آبادان افزود: دشمنان برای همیشه دریافتند که ملت بزرگ و شریف ایران شکست ناپذیرند و تجاوز به خاک ایران بهای سنگینی دارد.
وی ادامه داد: شکست حصر آبادان به دلیل پایداری و ایستادگی جوانان این مرز و بوم سر منشا همه پیروزی‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس شد.
ایلخاص‌زاده تصریح کرد: مهم‌ترین رمز پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس پیروی از اوامر ولایت فقیه بود چرا که ولایت فقیه ضامن پیروزی و نجات در جامعه است.
وی در ادامه گفت: در سایه زحمت رزمندگان و شهدا ما اکنون در منطقه حرکت بیداری اسلامی را مشاهده می‌کنیم و هدفی را که در دوران دفاع مقدس دنبال می‌کردیم در حال تحقق است.
فرماندار آبادان اضافه کرد: جنگ تحمیلی ایران و عراق به عنوان یک حماسه ملی و تجربه‌ای موفق برای همیشه در تاریخ ایران برای مردم محفوظ می‌ماند.
وی اظهار داشت: گرامی‌داشت سالروز شکست حصر آبادان امسال نیز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته توسط مردم و مسئولان برگزار می‌شود.
ایلخاص‌زاده همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت در راستای تبیین آرمان‌های شهدا و ایثارگران بهره کافی برده شود.
وی افزود: روایت‌گری عملیات هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان در مدارس باید موردتوجه قرار گیرد و در همین راستا فرهنگ ایثار و شهدا به نسل سوم انقلاب انتقال یابد.
فرماندار آبادان از مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین گرامی‌داشت سالروز شکست حصر آبادان با دستگاه‌های متولی همکاری لازم داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *