احدی مدیری که می تواند الگو شود

حمیدرضا سخاوت

استخدامی های بی ضابطه و سفارش شده به عنوان آفتی بزرگ و حل نشده در ساختار اداری کشور، سالهاست که از سوی خواصی صاحب نفوذ و قانون گریز بر گرده عموم مردم سنگینی می کنند.

در بهبهان نیز در یک دهه اخیر شاهد افزایش چشم گیر این نوع استخدامی ها در ادارات و نهاد های مختلف بوده ایم.
استخدامی های غیر قانونی که گاها به سفارش و پیگیری های مدیران شهری و نمایندگان مجلس صورت گرفته است نمایندگانی که رسالت و ماموریت آن ها پاسداری از قانون و تلاش برای شایسته سالاری و مبارزه با فساد بوده است اما متاسفانه خود به محوریتی برای جذب و استخدامی های غیرقانونی تبدیل شده اند.
در سال های اخیر به فراوانی شاهد استخدامی های بی ضابطه در ادارات مختلف بویژه در پالایشگاه بید بلند ، کارخانه سیمان و شهرداری ها بوده ایم که متاسفانه عدم چاره جویی برای مقابله با این روند خود زمینه ساز افزایش رانت و پارتی بازی در سایر ادارات همچون دانشکده علوم پزشکی در امروز نیز شده است.

در میان تمامی این تیرگی ها و بدعهدی های مسئولین ، واکنش اخیر دکتر احدی ریاست دانشکده علوم پزشکی بهبهان به استخدامی های بی ضابطه به جا مانده از مدیریت قبلی در این مجموعه سبب شده است تا روزنه های امید برای مبارزه با فساد همچنان زنده بماند.

دکتر احدی که کمتر از ۲ ماه عهده دار مسئولیت دانشکده علوم پزشکی بهبهان شده است در ماه های ابتدایی شروع کار خود دستور توقف و لغو جذب استخدامی های بی ضابطه که میراث مدیریت قبلی یعنی دکتر شاکر نژاد و معاون آن کمال خوبانی بوده است را می دهد و در اقدامی جالب و قابل تحسین برای پاسخگویی به مردم پیشنهاد برگزاری نشستی با اهالی رسانه برای گفت و گو و همفکری در رابطه با مسائل مرتبط با دانشکده علوم پزشکی را مطرح می کند.

بدون شک ایستادگی شجاعانه و مدبرانه دکتر احدی ریاست دانشکده علوم پزشکی بهبهان در برابر استخدامی های بی ضابطه و همچنین پیگیری و دستور ایشان به تعبیه ساز و کاری قانونی و منطقی برای جذب و استخدامی در مجموعه دانشکده علوم پزشکی را می توان نقطه عطفی برای مسئولین در شهرستان بهبهان برای قانونگرایی و مبارزه با فساد و رانت دانست.
این رفتار مردم پسندانه و قانونی دکتر احدی در قبال استخدامی ها را می توان الگویی مناسب و شروعی برای شکستن تابوی چند ساله سکوت مسئولین این شهر در قبال تضییع حقوق جوانان این شهر قلمداد کرد رفتاری که ترویج و نهادینه شدن آن نیازمند حمایت مردم و همچنین ادامه مطالبه گری ها برای شفافیت در رابطه با جذب و استخدام در سایر نهاد ها و ادارات شهرستان می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *