افتتاح پنج پروژه بزرگ تجهیز و نوسازی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان خوزستان

با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور امروز یکشنبه ششم مرداد ماه ۹۸ پنج پروژه بزرگ تجهیز و نوسازی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان خوزستان افتتاح شد.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در حاشیه این مراسم سید بهزاد علوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور پنج پروژه نوسازی و تجهیز شامل کارگاه الکترونیک الکتروتکنیک، افتتاح پروژه نوسازی و تجهیز کارگاه عمران، افتتاح پروژه نوسازی و تجهیز کارگاه سلف سرویس دانشجویان، افتتاح پروژه احداث آزمایشگاه رشته مهندسی تکنولوژی شیمیایی آموزشکده فنی و حرفه ای دختران و همچنین افتتاح پروژه ملی مجتمع کارگاهی و آموزشی آموزشکده فنی و حرفه ای دختران در دانشگاه فنی و حرفه ای استان خوزستان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان افزود: همچنین مجتمع کارگاهی فنی و مهندسی رشته عمران در فضایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع مورد بازسازی کلی قرار گرفته است که این مجتمع شامل آزمایشگاه مکانیک خاک بتن، سایر مصالح، مقاومت مصالح، کارگاه تأسیسات مکانیکی، کارگاه قالب بندی و آرماتوربندی، انبار لوازم مصرفی و تجهیزات، دفتر اساتید گروه و سه باب کلاس رسم تخصصی و نقشه کشی است.

وی با بیان اینکه مجتمع کارگاهی آموزشکده دختران به صورت همزمان ظرفیت پذیرش ۹۰ نفر دانشجو را دارد اظهار کرد: در این مجتمع کارگاه های معماری و چاپ سیلک با هدف رفع کمبود فضای آموزشی به صورت سه کارگاه مجزا در فضایی بالغ بر ۷۰۰ مترمربع احداث شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان در ادامه این پروژه را منحصر به فرد نامید و توضیح داد: کاربری اصلی مجتمع کارگاهی آموزشکده دختران برای رشته های معماری، گرافیک و معماری داخلی است و برای این منظور به تجهیزات تخصصی شامل مجموعه وسایل کارگاه های گرافیک و معماری، میز نور، ویدئو پروژکتور، تأمین سرمایه ای با کولرهای اسپلیت میز و صندلی نقشه کشی تجهیز شده است.

وی ضمن اشاره به افتتاح پروژه نوسازی و تجهیز کارگاه سلف سرویس دانشجویان گفت: این پروژه نیز که فضای قبلی آن در سال ۱۳۴۸ احداث شده بود و در بازسازی جدید اقدامات مختلفی از جمله کف سازی سرویس با مساحت ۷۰۰ متر مربع از جنس سرامیک، داخل سرویس از جنس سنگ تراورتن به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع، نصب سقف کاذب همراه با نورپردازی از جنس کناف به مساحت ۷۰۰ مترمربع، تأمین سرمایش سلف سرویس اساتید با ۹ عدد کولر اسپلیت ایستاده و تجهیز سلف سرویس به میز صندلی انجام شد.

علوی در ادامه به افتتاح مجتمع کارگاهی فنی و مهندسی گروه برق نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: این مجتمع متناسب با سرفصل دروس در مقاطع کاردانی (الکتروتکنیک، برق صنعتی، الکترونیک و ابزار دقیق) و همچنین کارشناسی (مهندسی تکنولوژی و برق قدرت) و همچنین نیاز صنعت در مساحتی بالغ بر ۶۰۰ مترمربع توسعه و تجهیز شدند؛ آزمایشگاه‌های این مجتمع شامل آزمایشگاه ماشین های الکتریکی، بررسی سیستم های قدرت، الکترونیک عمومی، هیدرولیک و پنوماتیک، کنترل خطی، رله و حفاظت از ابزار دقیق و کارگاه های این مجتمع نیز شامل سیستم اعلام حریق، ترانسفورماتور، مدار فرمان و سیم پیچی و همچنین سایت PLC است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان تصریح کرد: مجتمع آزمایشگاهی دختران شامل چهار آزمایشگاه مجزا شیمی، کارگاه انتقال حرارت، کارگاه اصول عملیات واحد و نیز مکانیک سیالات بوده که از محل اعتبارات عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و به منظور ارتقای کیفیت آموزشی با زیربنای ۳۰۰ متر مربع احداث شده است.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین در این مجتمع دستگاههای هدایت سنج حرارتی، مبدل حرارتی دو لوله ای، مبدل حرارتی پوسته و لوله، دستگاه اسپکتروفوتومتری، دستگاه چگالش، دستگاه IR به همراه کلیه تجهیزات آزمایشگاهی موجود است.