موردی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در ماهشهر مشاهده نشده است/ شهروندان مرغ زنده خریداری نکنند

خورنا –

سعید کیوانی‌نیا با بیان اینکه تا به حال هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است، اظهار کرد: در شهرستان بندر ماهشهر بلافاصله بعد از اطلاع از شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور، جلسه هم‌اندیشی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه که با ریاست فرماندار شهرستان بندر‌ ماهشهر با توجه به حساسیت موضوع برگزار شد، ضمن ارائه راه‌کارهایی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در شهرستان، در مورد راه‌های مقابله با آن نیز در صورت مشاهده، اندیشیده شد.

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر در ادامه با اعلام اینکه جای هیچگونه نگرانی در مورد این موضوع در شهرستان وجود ندارد، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی در طیور بومی و دامداری صنعتی و همچنین در موارد انسانی مشاهده نشده است.

کیوانی‌نیا ادامه داد: مکاتباتی نیز با هدف کنترل به موقع موارد مشکوک، با مرغداری‌ها و بخش خصوصی انجام شده که در این مورد دقت بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره حساس مردم به هیچ عنوان مرغ زنده خریداری نکنند، تصریح کرد: مردم آگاه باشند که در این دوره خاص از خرید مرغ زنده خودداری کرده و حتماً مرغ بسته‌بندی شده از مراکز بهداشتی و مورد تأیید خریداری کنند.

این مسؤول در ادامه عنوان کرد: در این مورد مکاتباتی با شهرداری‌ها نیز انجام شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری فروش مرغ زنده در سطح شهرستان اقدام کنند.

کیوانی‌نیا در پایان با بیان اینکه کودکان و سالمندان بیشتر از سایر افراد در معرض این بیماری هستند، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه پرنده مشکوک و بیمار، باید در یک محیط استریل و پلاستیک دربسته نگهداری شود و بلافاصله برای انجام آزمایش‌های مربوطه به دامپزشکی انتقال داده شود./فارس نیوز

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *