معاون رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به مباحث اخیر ایجاد شده؛ برگزاری اینگونه همایش ها مفید و ضروری است

خورنا-  مسئله مربوط به آسیب های اجتماعی از دیرباز در جامعه بشری مورد توجه اندیشمندان بوده است. هم-زمان با گسترش انقلاب صنعتی و گسترش دامنه نیازمندی¬ها، محرومیت¬های ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواست¬ها و نیازهای زندگی موجب گسترش شدید و دامنه‌دار فساد، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، دزدی و انحراف¬ها و دیگر آسیب¬ها شده است. هر چند اکثر مشکلات اجتماعی انواعی تکراری در طول نسلهای مختلف هستند، اما چنانکه مشاهده می‌شود برخی از این انواع در برخی نسل¬ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است و حتی برخی انواع این آسیب¬ها در نسل¬های بعدی زاده شده‌اند. از سوی دیگر از آنجایی که یکسری علل غالب در هر جامعه وجود دارند که نسبت به سایر علل اهمیت بیشتری در بروز آسیبها دارند، هر چند از انواع متمایز آسیب¬ها سخن می‌رود، اما عمدتاً همپوشی¬هایی بین آنها دیده می‌شود.
حجت¬اسلام امانت بهبهانی معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان خوزستان در این خصوص آسیب¬های اجتماعی و مسائلی که جامعه با آن درگیر است گفت؛ پیشگیری نیازمند عزم همگانی ست و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص که ایشان در سال ۹۴ نیز سه بار به قوه قضائیه فرمود: پیشگیری مهم ترین رکن جلوگیری از آسیب¬های اجتماعی است و مسائل این حوزه را میتوان به چهار دسته شامل؛ حاشیه نشیتی/ مفاسد اخلاقی/ مفاسد اجتماعی و طلاق تقسیم نمود. باید در مرحله اول همه مدیران کشور روی این موضوع کار کنند.
حجت¬اسلام امانت ادامه داد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی امری فرا قوه ای است یعنی باید همه ی مردم، مسئولین و نهادها در این امر کمک کنند. وی گفت: در صورتی که اینچنین نشود و همکاری مطلوبی نباشد، آسیب ها فراوان و در تمام جنبه¬های زندگی مردم نفوذ کرده و آنوقت است که ساختار خانواد متزلزل مهمترین کانون جامعه متزلزل خواهد شد.
معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان خوزستان تاکید کرد: بیش از ۷۵ درصد از آسیب¬های کیفری بر اثر جهل است و اظهار عدم اگاهی و شناخت دقیق مصادیق جرم توسط زندانی¬ها گواه بر این امر می باشد. در راستای شناخت نسبت به ابعاد مختلف قانون، انجمن های مردم نهاد (ان جی او ها) می توانند نقش موثری در این راستا ایفا کنند.
ایشان تصریح کرد: انجمن های مردم نهاد یا همان ان جی او ها دلسوزانی هستند که اگر به آنان میدان داده شود، قطعاً مردم، استان و همه جامعه متاثر خواهند شد.

حجت¬اسلام امانت در خصوص برگزاری همایش روی پوست شهر و این دسته کارهای فرهنگی اظهار داشت: برگزاری اینچنین همایش¬های مفید و جهت اگاهی مردم بسیار موثر است به طوری که در سطح کلان نیز صداوسیما باید وارد این عرصه شود. ایشان در سطح استانی برای حل چنین معضلاتی نیز بهترین را تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم به ریاست دکتر افشاریان، دکتر شریعتی استاندار محترم و مدیران سطوح بالا و رسمی استان دانسته و گفت تقسیم بندی مشکلات به دسته های مختلف از جمله حوزه ی فرهنگ، امنیت و … همچنین شهرهای استان دسته¬بندی و مشکلات اولویتی نیز رسد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص از جناح بندی سیاسی شدیداً پرهیز شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *