رئیس شورا: شهرداری برای حل مشکلات فاضلاب بندرماهشهر تامین هزینه کرد ولی آبفای خوزستان پای کار نیامد!

خورنا -نعمت الله قنواتی گفت: شهرداری بندرماهشهر خارج از عرف معمول و بخاطر شرایط بحرانی شهر حاضر شد مبلغی برای کشیده شدن فاضلاب را تامین هزینه کنیم ولی با این وجود آبفا خوزستان حاضر نشد پای کار بیاید.

نعمت الله قنواتی رئیس شورای اسلامی شهر بندرماهشهر در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت آب و فاضلاب بندرماهشهر اظهار کرد: در نقاطی از بندرماهشهر طرح اولیه فاضلاب انجام شد ولی در ادامه بودجه آبفا برای کامل کردن  طرح به اتمام رسید و نقاط پراکنده ای در شهر همچنان باقی مانده بود و ما تاکید داشتیم باید برای آن مناطق نیز فاضلاب کشیده شود.

وی افزود: با کشیده نشدن فاضلاب به این نقاط طرح ناقص مانده بود و آبفا هم تاکید داشت که بودجه ای برای ادامه طرح ندارند و می گفتند باید منتظر ماند که ببینیم دولت بودجه جدیدی برای ادامه کار در اختیارشان قرار می دهد یا خیر.

رئیس شورای شهر بندرماهشهر ادامه داد: ما تا مدتی صبر کردیم ولی از آبفا خبری نشد و تصمیم بر این گرفته شد که یک مبلغی را به عنوان قرض به آبفا استان بدهیم تا این مناطقی که واقعا نیاز به کشیدن فاضلاب دارند سامان دهی شوند  و هر زمان که دولت تامین اعتبار کرد، آن ها بتوانند این مبلغ را پس بدهند.

قنواتی گفت: چارچوب کار بسته و کار شروع شد و به همین ترتیب  در  نقاطی از شهر با این طرح فاضلاب کشیده شد و شهرداری هم به میزانی که آنها  صورت حساب می آوردند پول را پرداخت می کرد.

وی به دو مشکلی که  در این راه با آبفا خوزستان پیدا کردند اشاره کرد و ادامه داد: یک مشکل اینکه آن ها در میانه راه کار را رها کردند و حاضر نشدند با وجود تامین اعتباری که از سوی شهرداری بندرماشهر در حال انجام بود، طرح را به سرانجام برسانند؛ اما مشکل دیگری که ما در این میان با آبفا پیدا کردیم این بود که متوجه شدیم این پول ها در جاهایی غیر از موارد مورد توافق در حال هزینه شدن است و بدهی های قبلی خودشان را با این پول ها برطرف می کردند.
رئیس شورای شهر بندرماهشهر عنوان کرد: بیش از  ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این خصوص از بودجه شهرداری بندرماهشهر هزینه شد ولی آبفا خوزستان کار را رها کرد و آن نقاط پراکنده ای که ما مشخص کرده بودیم را به پایان نرساند.

نعمت الله قواتی افزود: در این خصوص مصوب کرده بودیم که تا ۵ میلیارد تومان  برای رفع مشکلات آبفا در بندرماهشهر از سوی شهرداری هزینه شود ولی وقتی که با بد عهدی های آبفا روبرو شدیم پرداخت هزینه متوقف شد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت پول از شهرداری برای حل مشکلات آبفا غیر معمول است گفت: ما خارج از عرف معمول و بخاطر شرایط بحرانی  شهر حاضر شدیم این مبلغ را تامین هزینه کنیم ولی با این وجود آبفا خوزستان حاضر نشد پای کار بیاید و چیزی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از مبلغی که شهرداری پرداخت کرد را در جایی غیر از محل توافق هزینه کردند و این نشان می دهد مشکلات آب و فاضلاب برای مسئولان این اداره مهم نیست.

رئیس شورای شهر بندرماهشهر خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان استانی از جمله استاندار فعلی از مشکلات آبفا خوزستان اطلاع دارند و می دانند مشکلاتی نه تنها در بندرماهشهر بلکه مشکلات جدی تری هم در شهرهایی مثل آبادان، اهوازو شادگان به همین شکل وجود دارد.

نعمت الله قنواتی در پایان گفت: مشکلات آب وفاضلاب خوزستان به حدی رسیده که جای هیچگونه کوتاهی را در استان باقی نمی گذارد ولی متاسفانه هنوز حساسیت جدی از سوی نمایندگان مجلس و مسئولان استانی روی این موضوع مشاهده نشده است.