اسدی: نگران معیشت برخی کشاورزان خوزستانی هستم

خورنا رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: معیشت کشاورزان استان از طریق کشاورزی تأمین می‌شود و شغل دیگری ندارند، بنابراین کشت نکردن محصول برای آنها به معنای تأمین نشدن معیشت است.

مسعود اسدی، اظهار کرد: کشت تابستانه در حوض های آبی کرخه، زهره، مارون و جراحی ممنوع شده که در نتیجه این موضوع باید معوقه کشت نشدن محصول به کشاورزان این مناطق پرداخت شود. در صورت محدودیت در منابع آبی استان، موضوع ممنوعیت کشت قابل قبول است اما به شرط اینکه دولت معوقه عدم کشت به کشاورزان را پرداخت کند و این موضوع حداقل خواسته کشاورزان است.

وی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی محدودیت کشت را بدون در نظر گرفتن معوقه عدم کشت نمی​پذیریم. از مسوولان استانی انتظار می​رود کارگروهی جهت بررسی این موضوع تشکیل دهند تا مصوبات پرداخت معوقه کشت تابستانه به کشاورزان پیگیری شود. همچنین باید این موضوع به مسئولان متولی در کشور ارجاع یابد تا در هیات دولت، مصوب و بودجه​ ای برای آن اختصاص داده شود. کشاورزان ما به علت فشارهای اقتصادی و مسایل و مشکلات خاص در طول چند سال اخیر شرایط نقدینگی و پس‌انداز مناسبی ندارند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: دولت در زمان بحران و ضرورت احیای دریاچه ارومیه تصمیم گرفت برای هر هکتار ۵ میلیون تومان به عنوان معوقه عدم کشت به کشاورزان پرداخت کند. اکنون به دلیل اینکه شرایط استان خوزستان مشابه شرایط دریاچه ارومیه است از مسوولان می​خواهیم تا اقدامی انجام دهند و در نهایت معوقه عدم کشت تابستانه به کشاورزان استان پرداخت شود.