نامه سرگشاده جمعی از شهروندان بندرماهشهر در واکنش به جلوگیری نماینده از انتصاب دکتر قدری به ریاست شبکه بهداشت و درمان

خورنا جمعی از شهروندان بندرماهشهر عطف به مصاحبه نماینده محترم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) با خبرگزاری فارس در ارتباط با انتصاب رئیس محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر نامه سرگشاده ای صادر کردند. متن نامه بدین شرح است:

بنام خدا

جناب آقای دکتر ایدنی

ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان

با سلام و تبریک بهار طبیعت و نوروز باستانی و با آرزوی تحول افکار و اندیشه ها و عملکردها در راستای ارائه خدمات شایسته به شهروندان میهن اسلامیمان

احتراما به استحضار میرساند در پی صدور حکم سرپرستی اداره بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر که با شوق و شعف زایدالوصف شهروندان و پرسنل اداره مربوطه روبرو گردید، مردم فهیم و آزاد اندیش این دیار انتظار داشتند همه مسولان و دست اندرکاران با همگرایی و همسویی و حمایت از مدیر منصوب شده، اموربهداشت و درمان ساماندهی و در راستای ارتقاء شاخصهای بهداشتی – درمانی و تامین سلامت شهروندان اقدام همه جانبه ای صورت پذیرد.متاسفانه این خواسته و انتظار بجا و خداپسندانه مردم از سوی نماینده محترم محقق نگردید بلکه با اعلام مخالفت ایشان در مجامع عمومی و مصاحبه ها موجب دلسردی و سردرگمی گردیده است.

به گزارش خورنا، در ادامه این نامه آمده است: جایگاه رفیع نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی از دو بعد قانونگذاری و نظارت تعریف شده و اصل تفکیک قوا در نظام مقدس جمهوری اسلامی همگان را ملزم به رعایت قانون و عدم دخالت در حیطه و مسئولیت همدیگر می نماید.

ایشان در مصاحبه اخیرشان با خبرگزاری فارس ضمن دخالت در کار قوه مجریه اقدام اصولی و ضابطه مند انجام شده را غیرقانونی اعلام  و در واقع حقوق ذاتی و حقه قوه مجریه در انتصاب مدیرانش را نادیده انگاشته است.

اظهارت وی هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی ایراد قانونی دارد.بنا به گفته ایشان اداره بهداشت و درمان ماهشهر در تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۳ زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفته  و قبل از آن زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان بوده است.

ایشان در مصاحبه خود بدلیل آنکه حکم سرپرست جدید را دانشگاه علوم پزشکی اهواز صادر نکرده است فاقد وجاهت قانونی میداند در حالیکه صدور حکم یاد شده از سوی دانشکده آبادان قبل از تاریخ اعلامی نماینده محترم، انجام پذیرفته ،بنابراین به لحاظ شکلی هیچگونه کار خلاف قانونی انجام نشده است.

از نظر محتوایی هم حکم صادره بلااشکال است زیرا دانشکده علوم پزشکی آبادان از دیدگاه وحدت رویه و امور جاری حاکم بر بهداشت و درمان استان منفک و جدا از تصمیم گیری کلی نمی تواند عمل کرده باشد و اصولا این قبیل انتصابات در شورای معاونین اداره کل و با هماهنگی همه جانبه انجام می پذیرد.

شهروندان ماهشهری انتظار داشتند که نماینده محترم در راستای وظایف قانونی خود در بعد نظارت، در طی سالهای نمایندگیشان ،مشکلات و موانع موجود در بخش بهداشت و درمان را مورد پیگیری قرار میدادند و حساسیت خود را در مسیر رفع کمبودها ونواقص موجود اعم از کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی،کمبود نیروی انسانی ،کمبود تجهیزات و …نشان می داد.

علیهذا از آن مقام محترم درخواست میشود ضمن رعایت حقوق نماینده محترم ، جایگاه مدیران اجرایی استان را در خصوص حوزه اختیارات قانونی مد نظر قرار داده و ضمن بررسی مجدد روند اجرا شده از حکم صادره و نیروی منصوب شده حمایت بعمل آید.امید است خواست و نظر مردم در انتخابات شورانگیز و حماسی خردادماه سال ۹۲ از سوی همگان جدی تلقی گردیده و انتظارات حداقلی شهروندان در جابجایی مدیران منطبق و همراه با تفکرات دولت برآمده از آراء آنان محقق گردد.

والسلام
با احترام
جمعی از شهروندان شهرستان بندر ماهشهر
تصویر جهت استحضار و بذل عنایت لازم:
۱-جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
۲-جناب آقای دکتر مقتدائی استاندار محترم خوزستان
۳-جناب آقای دکتر آموزنده ریاست محترم دانشکده علوم پزشکی آبادان
۴-جناب آقای دکتر قمر فرماندار محترم شهرستان ماهشهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی جمعی از شهروندان عزیز زمانی که شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر را بردن زیر نظر آبادان کجا تشریف داشتید ؟
    • ناشناس مدیر بومی باید لیاقت داشته باشد مذیر بومی که لیاقت نداشته باشد بهتر است که برود خاک بر سر ماهشهری ها که مدیر لایق ندارند این از بی لیاقتی در شبکه بهداشت و درمان و این م در شهرداری
  • خوزستان از نظر محتوایی هم حکم صادره بلااشکال است زیرا دانشکده علوم پزشکی آبادان از دیدگاه وحدت رویه و امور جاری حاکم بر بهداشت و درمان استان منفک و جدا از تصمیم گیری کلی نمی تواند عمل کرده باشد و اصولا این قبیل انتصابات در شورای معاونین اداره کل و با هماهنگی همه جانبه انجام می پذیرد الان این پارگراف از طرف شهروندان است یا دفاعیه سرپرست جدید ؟
    • آگاه آقای عزیز معلومه نویسنده این باصطلاح نامه خود شمایید....آبادان چکار ماهشهر داره؟؟؟؟؟!!!! این چگونه وحدت رویه ای هست که ایشان خودرا به انجام هر کاری متقاعد میفرمایند؟؟
    • وحدت رويه!!! خب با این استدلال جنابعالی پس باید همه مراکز تصمیم گیری را تعطیل کنیم و تحت عنوان وحدت رویه از تهران کلیۀ عزل و نصبها انجام بشه...!!!! این دیگه چجورشه؟؟؟!!!! ماهشهر همه شرایطو داره و نیازی نیست آبادان قیم ما باشه برادر گرامی...!!!! ماهشهر در زمینه بهداشت و درمان چه چیزی از بهبهان و دزفول و آبادان داره؟؟!!!
  • قدری در متن اماده وظیفه نماینده نظارات است اختمالا نظارات بر قوه مجریه است دیگه ؟
  • شهروند ماهشهر نامه کاملا بادیدگاه مردم شهرستان بندر ماهشهر مغایرت دارد واین نامه توسط تعداد معدودی که ازانگشتان دست هم کمتر هستند تدوین وارسال شده است نظر شخصی بنده به عنوان یک ماهشهری این نامه کاملاً جهت دار وسخن گروهی است ودرتقابل با جبهه ای دیگر منتشر شده است وچون درجهت مصالح عموم مردم نیست هیچگونه وجاهتی تدارد
  • معشوری سالی که نکوست از بهارش پیداست.....
  • محسن متاسفانه مسولین بومی بسرعت حذف میشوند.مسولین بومی صاحبخانه هستند وغیر بومی ها اجاره نشین.کمتر اجاره نشینی از دل از خونه محافظت میکنه.
  • احمد سلام بابردن اداره بهداشت ماهشهر ازاهواز به آبادان که خود به نوعی برای ماماهشهری ها یه فاجعه بود وما روبالابی ازاهواز که مرکز استان بود ببرن به ابادان تازه این سودی بود که به ابادان رسید نه ما واین ابادانی ها بودنند که سرمایه به ابادان رفت من که خودم ازقشر درمان هستم وبه وضوح برایم اشکار است در ضمن انتخاب مسول بهداشت ماتوسط ابادان فقط به نفع ابادان است ولاغیر جدی میگم ازماهشهری ها فقط انتظار دارم کمی تامل کنند
  • شهروند ماهشهر والله بعنوان شهروند ماهشهر عقلا و منطقا و وجدانا از اینکه شبکه بهداشت ماهشهر بره زیر نظر آبادان ناراحتیم و اینکه این نامه رو کدوم شهروند ماهشهری مرقوم فرمودن جای پرسش و بحث داره....اصلا چرا ما بجای پیشرفت پس رفت کردیم وچرا نباید زیر نظر مرکز استان نباشیم؟! مگه ماهشهر چی کم داره که بره زیرنظر شهردیگه؟!!
  • بومی ماهشهر نامه سرگشاده!!!!! واقعا شرم آوره...یعنی میفرمایید دوباره برگردیم زیر نظر آبادان؟؟؟!!!! برگردیم سرجای اولمون که چی بشه؟؟؟!!!! بنظر شما این خودزنی نیست؟؟؟!!!! شما واقعا ماهشهری هستید که اینجور دارید سنگ آبادان رو به سینه میزنید؟؟؟!!!!
  • bahar با سلام این شهروندان عزیز ماهشهری چه کسانی هستند لطفا اگر ممکن است نام چند نفر را ذکرکنید. آخه این چه رویه ی بدی شده که تا یک چیزی باب میل ما نیست از مردم غیور استفاده می کنیم؟؟؟
  • يه ماهشهری قابل آقایان نویسنده این نامه سرگشاده انتظار عموم مردم ماهشهر از نماینده اگه این نباشد پس چیست؟!!! مردم انتظار دارند که ساختار اداری شهرشان پیشرفت کند نه عقبگرد...ولی گویا شما منویات شخصی خویش را بنام مردم جا زده و در حرکتی حساب شده ودرعین حال نابخردانه با نوشتن این نامه درواقع به همۀ مردم ماهشهر توهین فرموده اید زیرا حق ندارید بنام مردم ماهشهر اینگونه منافع شخصی و گروهی خودرا بیان فرمایید و ای کاش نام این شهروندان شهرستان ماهشهر نیز در این نامه ترکمن چای گنجانده میشد تا حقیق امر بر همگان مشخص میگردید. وظیفۀ قانونی نماینده نظارت میباشد نه نظاره گری !!! پس کاری که شما از نماینده انتظار دارید نظاره گری میباشد...
  • حسین حیدری باسلام خدمت همشهریهای خودم نمی دونم ماازکی شبکه بهداشت دارشدیم که حالادنبال مسئولش میگردیم خخخ
  • حسین حیدری باسلام خدمت همشهریهای خودم نمی دونم ماازکی شبکه بهداشت دارشدیم که حالادنبال مسئولش میگردیم نامه سرگشادقبلاسرمارفته........آبادان