اعزام تیم درمان رایگان و توزیع دارو در مناطق محروم هندیجان + تصاویر

خورنا رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان از اعزام تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر و ویزیت رایگان همراه با دارو با همکاری و مساعدت مدیرعامل پتروشیمی اروند بندر ماهشهر در چهار روستای محروم بخش مرکزی شهرستان خبر داد.
وهاب شیرعلی : عاشور قنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در هندیجان اظهار کرد: با همکاری و مساعدت مدیرعامل پتروشیمی اروند و اعضای تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر متشکل از پزشک، پرستار و تکنسین داروخانه و بهیار، طرح ویزیت رایگان و تست قند خون در چهار روستای محروم واقع در هندیجان جنوبی اجرایی شد.
وی افزود: پس از اعلام آمادگی مسئولان پتروشیمی اروند ماهشهر، جهت تامین دارو و کادر پزشکی مجهز این جمعیت با بخشدار مرکزی هندیجان جهت معرفی روستاهای نیازمند اجرای طرح سلامت هماهنگی کرده که بلافاصله شناسایی روستاها با همکاری دهیاران صورت گرفت و محل مناسبی برای استقرار اکیپ پزشکی تعیین شد.
رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان تصریح کرد: تیم درمان اضطراری جمعیت با همکاری پتروشیمی اروند و با انجام کارهای مقدماتی، با تامین داروی مورد نیاز جهت اجرای طرح سلامت و ویزیت رایگان روستائیان، در حسینیه یکی از روستاهای مذکور مستقر و کار ویزیت بیماران را آغاز کردند.
قنواتی ادامه داد: اکیپ درمانی علاوه بر ویزیت بیماران، تحویل داروی رایگان را سرلوحه کار خود قرار داد تا با این اقدام بتوان قسمتی از بار مالی بیماران ساکن در روستاها را از دوش آنها برداریم.
وی بیان کرد: خوشبختانه تیم درمان تعداد بسیاری از اهالی روستاهای حوزه بخش مرکزی شامل روستای رگ سفید، ذلقی، مالکی و امامزاده عبدالله را ویزیت کرده و بیماران داروی خود را به‌صورت رایگان تحویل گرفتند.
رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان عنوان کرد: جمعیت هلال احمر در واحد داوطلبان خود با همکاری پزشکان، پرستاران، بهیاران و تکنسین‌های دارویی داوطلب به همکاری در طول سال در مناطق محروم و یا بدون خانه بهداشت و در حاشیه شهر اقدام به انجام ویزیت رایگان و یا توزیع اقلام بهداشتی می‌کند.
قنواتی تاکید کرد: توسط اکیپ درمانی همچنین کار اندازه‌گیری قند خون و گرفتن فشار خون نیز صورت گرفت که در برخی موارد، افراد شناسایی و داروی مورد نیاز خود را تحویل می‌گرفتند.
وی با بیان اینکه تیم درمان اضطراری جمعیت در تمام مدت سال آماده اجرای سلامت در تمام مناطق و روستاهای محروم است، گفت: پتروشیمی اروند علاوه بر تامین حجم زیاد دارو و اکیپ پزشکی کامل اقدام به توزیع بسته‌های فرهنگی شامل؛ دفتر، مدادرنگی و سایر اقلام فرهنگی بین کودکان روستای کرد که این کار فرهنگی جلوه خاصی به کاروان سلامت داده بود.
رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان در پایان از همکاری و مساعدت بهنام خضعلی بخشدار بخش مرکزی هندیجان و مهندس فدائی مدیرعامل پتروشیمی اروند و دکتر حمیدرضا فرح بخش‌پور پزشک آزاده و جانباز سرافراز تیم و مهندس محسنی ، مهندس حبیب اله شهابی ، پرستار علیرضا گشتی ، تکنسین دارویی داد روان ، رانندگان آلبوغبیش ، مقدم ، حیاتی و دیگر عوامل اجرایی و هماهنگ کننده اعزام اکیپ درمانی که به‌صورت داوطلبانه در این پروژه شرکت کردند، تقدیر و تشکر کرد.